Nu har det kommit upp en ny header här på min blogg, hade ju gjort en innan( själv) faktiskt var första gången jag gjorde så men blev ändå inte så himla nöjd. Men iallfall nu blev jag faktiskt rätt nöjd. Är faktiskt lite stolt också att jag äntligen kom på hur man ska göra så där som jag gjorde på headern!(:xD
Nu sitter jag här iklädd i flyströjan & såg på tv för en liten stund sen, såg frästen på 7th heaven, den är bra tycker jag! Har haft rysningar & frysit jätte mycket, vad kan det bero på? vill inte bli sjuk nu! Hoppas jag klara mig.
aja nu ska jag gå & göra annat. Så ni får ha det bra, tills jag bloggar nästa gång!
/ Melle
torsdag 15 januari 2009
tisdag 13 januari 2009
Blandat inlägg.
I helgen var jag på fotbolls träning ( min första) det var jätte kul att få träna igen, kan säga att jag verkligen har saknat att få träna fotboll.
I dag skulle vi egentligen sluta klockan två, men vi hade ingen hk för anita var hemma med sjukt barn så vi fick sluta vid tolv i stället, något skönt!(:
I veckan är det rätt mycket träningar & sånt som gäller, handbollsträning 3 gånger denna vecka+ handbollssammandrag i piteå? & sen fotbollsträning på söndag, vet än dock inte om jag orkar / kan vara med på det, men det återstår att se hur kroppen mår osv.
En roligt sak är att i mars eller april ska familjen troligen till fjällen tror det är veckan innan påsklovet.. längtar i allfall! =D
Nu har jag nog inge mer " intressant" att skriva, orkar inte skriva om idag, skriver bara nu om saker som ska hända osv.
/ Melle
I dag skulle vi egentligen sluta klockan två, men vi hade ingen hk för anita var hemma med sjukt barn så vi fick sluta vid tolv i stället, något skönt!(:
I veckan är det rätt mycket träningar & sånt som gäller, handbollsträning 3 gånger denna vecka+ handbollssammandrag i piteå? & sen fotbollsträning på söndag, vet än dock inte om jag orkar / kan vara med på det, men det återstår att se hur kroppen mår osv.
En roligt sak är att i mars eller april ska familjen troligen till fjällen tror det är veckan innan påsklovet.. längtar i allfall! =D
Nu har jag nog inge mer " intressant" att skriva, orkar inte skriva om idag, skriver bara nu om saker som ska hända osv.
/ Melle
lördag 10 januari 2009
ett litet uppehåll & lite av veckan som varit.
hejsan. Har nu haft ett litet uppehåll med bloggskrivandet kan då säga att det fatkiskt har varit ganska skönt istället har jag gjort saker som måste göras, gjort läxor & fixat i rummet.
Idag är det lördag som innebär att det äntligen är helg. Jag kan ju inte direkt säga att det har varit en tung vecka precis med en hel vecka av skoldagar. För vi började ju i torsdags, det tycker jag faktiskt var lite onädigt, varför kunde dom inte låta oss ha två dagar till ledigt?! eftersom att jag undrade som frågade jag en lärarare & hon sa att vi måste ha ett antal skoldagar som vi går per år för att det ska bli rätt antal dagar under ett helt år därför var vi tvugna att börja då.
Dessutom slutade vi ju inte särskilt tidigt untan halv fyra första dagen & allt. aja nog om det. En annan sak som jag har tagit upptäckt är att vi får sommarlov en vecka senare i år än vi har fått alla andra år. I år får vi sommarlov den 12juni istället för den 5. Och då började tankarna snurra i huvudet, i och med att man kan får kortare sommarlov. Men jag har hört att vi kommer få en vecka förlängt på vårt sommarlov pga det så då förlorar man ju inte så mycket. I allfall skolan på torsdagen började väl hyfsat bra, vad ska man säga första skoldagen är väl inte så kul efter ett rätt långt lov men det går ju. Hade ju lektioner ända til halv fyra, dessutom just natten till torsdagen kunde jag inte sova fast jag gick & lag mig relativt tidigt vid tio tiden så somande jag inte förräns kanske 3 eller om det var 4 så då fick jag ju inte mer än 3-4 timmar sömn & det är alltdels för lite behöver sova minnst 8-9 timmar för att inte var så himla trött under dagen. Klarade ju dagen i alla fall men sen när jag kom hem var jag jätte trött inte så himla konstigt, dels hade jag ju sovit 3-4 timmar & på det gått skolan från 08.30- 15.30. Var också första handbollsträning då men jag kunde / orkade verkligen inte kroppen sa helt i mot så det blev inte någon träning då för min del.
Igår hade jag i allfall fått betydligt mer sömn & sovit mycket bättre somnade nästan vid halv elva. I allafall så var skoldagen inte så värst påtungande för kroppen. Har några läxor till nästa vecka & de flesta av dem är redan gjorda. Nu på tisdag ska vi till ungdoms mottagningen med klassen dock inte sammtidigt blir för mycket folk då.
Lördagen idag har hittils tillbringads delvis på stan & sen här hemma framför datorn. Rästen av lördagen blir det nog mest att jag sitter här & sen kanske plockar runt lite. Och i kväll blir det nog att se någon film & sen bara mysa på. Hade dock tänkt mig att vara m.någon frågade amanda men hon är sjuk så det går inte. Kanske frågar någon annan får väl se är rätt så slut i kroppen sen handbollsträningen i går så påfrästade ordentligt med träningsvärk, men det går ju över efter någon dag, hoppas bara att jag kan vara med på fotbollsträningen i morgon. Det kan hända att jag lite senare idag lägger upp lite bilder som jag tog idag, så håll utkick!
/ Melle
Idag är det lördag som innebär att det äntligen är helg. Jag kan ju inte direkt säga att det har varit en tung vecka precis med en hel vecka av skoldagar. För vi började ju i torsdags, det tycker jag faktiskt var lite onädigt, varför kunde dom inte låta oss ha två dagar till ledigt?! eftersom att jag undrade som frågade jag en lärarare & hon sa att vi måste ha ett antal skoldagar som vi går per år för att det ska bli rätt antal dagar under ett helt år därför var vi tvugna att börja då.
Dessutom slutade vi ju inte särskilt tidigt untan halv fyra första dagen & allt. aja nog om det. En annan sak som jag har tagit upptäckt är att vi får sommarlov en vecka senare i år än vi har fått alla andra år. I år får vi sommarlov den 12juni istället för den 5. Och då började tankarna snurra i huvudet, i och med att man kan får kortare sommarlov. Men jag har hört att vi kommer få en vecka förlängt på vårt sommarlov pga det så då förlorar man ju inte så mycket. I allfall skolan på torsdagen började väl hyfsat bra, vad ska man säga första skoldagen är väl inte så kul efter ett rätt långt lov men det går ju. Hade ju lektioner ända til halv fyra, dessutom just natten till torsdagen kunde jag inte sova fast jag gick & lag mig relativt tidigt vid tio tiden så somande jag inte förräns kanske 3 eller om det var 4 så då fick jag ju inte mer än 3-4 timmar sömn & det är alltdels för lite behöver sova minnst 8-9 timmar för att inte var så himla trött under dagen. Klarade ju dagen i alla fall men sen när jag kom hem var jag jätte trött inte så himla konstigt, dels hade jag ju sovit 3-4 timmar & på det gått skolan från 08.30- 15.30. Var också första handbollsträning då men jag kunde / orkade verkligen inte kroppen sa helt i mot så det blev inte någon träning då för min del.
Igår hade jag i allfall fått betydligt mer sömn & sovit mycket bättre somnade nästan vid halv elva. I allafall så var skoldagen inte så värst påtungande för kroppen. Har några läxor till nästa vecka & de flesta av dem är redan gjorda. Nu på tisdag ska vi till ungdoms mottagningen med klassen dock inte sammtidigt blir för mycket folk då.
Lördagen idag har hittils tillbringads delvis på stan & sen här hemma framför datorn. Rästen av lördagen blir det nog mest att jag sitter här & sen kanske plockar runt lite. Och i kväll blir det nog att se någon film & sen bara mysa på. Hade dock tänkt mig att vara m.någon frågade amanda men hon är sjuk så det går inte. Kanske frågar någon annan får väl se är rätt så slut i kroppen sen handbollsträningen i går så påfrästade ordentligt med träningsvärk, men det går ju över efter någon dag, hoppas bara att jag kan vara med på fotbollsträningen i morgon. Det kan hända att jag lite senare idag lägger upp lite bilder som jag tog idag, så håll utkick!
/ Melle
söndag 4 januari 2009
torsdag 1 januari 2009
Första inlägget - 2009!
Idag är det första dagen på 2009. . Igår & lite in på idag var det nyårsfirande som gällde. En familj som vi känner kom hit vi väntade in tolvslaget som vanligt & skålade med lite champagne.Dom for hem efter en stund. Själv var ju uppe väldigt länge till halv 3?;o men det är ju nyårsafton en gång per år, men det gäller ju bara att inte vrida om dyngsrytmen så man inte kan sova på kvällen & vaknar sent på morgonen,. Idag har jag sovit väldigt länge *enligt mig iallafall* vaknade väl nån gång vid halv två, ställde klockan på halv elva men var helt slut efter kvällen så orkade inte gå upp nog om det.
I morgon blir det Ikea blir väl att vakna rätt tidigt kring åtta skulle jag tro, om det inte nu skulle bli någon jätte snöstorm eller så åker vi. Det ska bli kul kommer troligen också få nya grejer till mitt rum åde.
Jag tycker ändå idet stora hela att 2008 har varit ett rätt bra år, hur har erat 2008 varit?
hejdå & ha ett fortsatt trevligt jullov!(:
/ Melle
I morgon blir det Ikea blir väl att vakna rätt tidigt kring åtta skulle jag tro, om det inte nu skulle bli någon jätte snöstorm eller så åker vi. Det ska bli kul kommer troligen också få nya grejer till mitt rum åde.
Jag tycker ändå idet stora hela att 2008 har varit ett rätt bra år, hur har erat 2008 varit?
hejdå & ha ett fortsatt trevligt jullov!(:
/ Melle
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)