onsdag 31 december 2008

Kevin Borg!<3



Han är inte bara söt utan sjunger grymt bra också,tycker jag!


Kevin Borg- With every bit of me

Sista dagen på 2008


lägger in en nyårshälsningen till alla så inte inlägget blir så tråkigt!xD

ja idag är det ju sista dagen på 2008. Har vart vaken sen ngn timme tillbaka, ställde klockan på 10 men orkade inte gå upp då. Har i allfall sett lite på film & sen bara suttit vid datorn & kollat runt lite. Var ju tänkt att jag & amanda kanske skulle va m.varann i alf på dagen, får ser hur det blir med det är ju rätt mycket som ska göras idag städa & fixa runt i huset, & en massa mat som ska lagas. Har också hört nått om någon storm som ska vara vet inte så mycket om den men det vill man ju inte ha i allfall spec inte på nyårsafton, hoppas att det inte blir en sån allvarlig storm i alf.
Gott nytt år! / Melle


Dagens
frisyr: plattt
byxor: mjukis
Tröja: svart linn
ord: trött
Låt: Kevin borg- Lyssna till ditt hjärta
Senaste sms tjej eller kille? tjej ;)
Vem är 3:a i dina kontakter? Haha jag självxD
Vem är sist i dina kontakter ? zeb
Senaste samtal ? mamma

På MSN :

Vem chattade du med senast? Elin nedlund:)
Högst upp bland dina kontakter? lisa
Längst ner? viktor.
den bästa som är inne just nu ? elin nedlund


tisdag 30 december 2008

stan, m amanda<3


bild på 7th heaven, har börjat kolla på den fick hela den första säsongen i julklapp hittade serien av en slump på youtube& tycker den är grymt bra!


Iallafall var på stan idag m.amanda först for vi till tågstation för att hon skulle fylla på dagarna på busskortet. Sen gick vi på stan jag köpte mig nya sko snören som matchar till mina skor. Var sen på frasses & åt lite glass åde. Sen skulle hon hem m.bussen egenltigen skulle jag också det men mamma var på stan så fortsatte gå m,henne köpte nå då med. Sen for vi hem & sen satt jag vid datorn & åt osv, gick sen till amanda & såg en massa tv programm som jag aldrig sett förr men dom var faktiskt bra, såg lite på american pie men sen skulle jag hem, sen dess har jag bara suttit vid datorn. kul dag m,bäst!<3

I dag är det ju också näst sista dagen på 2008 sitter här & fundera på hur det ska bli, sämre?, bättre? det återstår ju att se men såklart hoppas jag ju på bättre. Vill åka slalom har inte åkt nått i år! :/ men det blir kanske under jullovet m,amanda & anna!(: är inte bestämt än men hoppas på det i alllfall!(y) åkte ju sist i mars eller april så det är ju ett tag sen. Iallafall i morgon är det ju nyårsafton hoppas att den blir lyckad. Har funderat på mina nyårslöften men funderar på att ett ska bli: äta mindre söt saker på vardagarna, gör det inte så mycket när det är skolan men när det är lov så kan det ju händaxD kanske blir att va m.amanda i morgon i allafall på dagen lite om vi hinner (:

Nu har jag inge mer att skriva idag så ni får ha en bra nyårsafton! (:

/ Melle

måndag 29 december 2008

Luleå hela dagen





Bild1: autograf skrivning.
bild 2: danny som uppträder
bild 3: Jag & danny på shopping


Idah var jag,amanda,elin,madde & fridaw i luleå, & kollade på Danny som var där. Efter han hade sjungit var det skivsignering & autografskrivande som gällde. Så vi ställde oss i kön & stod dära i cirka 1 h & lite mer men det känndes som en hel evighet. Haha faktiskt så visste jag inte att danny skulle sjunga jag hade bara läst att det var idolerna som skulle det, men det var kul i allfall. I allfall tillslut när vi kom fram fick vi våra autografer & kramar av dannyxD<3>

söndag 28 december 2008

Dagen!


hejsan. Nu skriver jag igen. Har då varit på dollar idag & köpte en massa hem inrednings saker.
I morgon blir det luleå m.bästa tjerna, var ju länge sen jag va m.er:/ så det ska bli väldigt kul!(: blir väl att vara där & kolla runt ett bra tag.
har inge mer att skriva nu. ha det bra så länge dårå! (:
/ Melinda

lördag 27 december 2008

Min Julafton.

hejsan. Nu har jag inte uppdaterat på några dagar men när det är jul en gång om året så brukar man inte ha tid till det så mycket. I allafall så hade jag en jätte bra julafton även i år med det vanliga traditonella kalleanka,julmaten & till sist också julklapparna såklart, vart jätte nöjd även med dom, fick det jag alldra helst ville ha!;D Hoppas ni också hade en bra julafton.

Hoppas att ni alla nu får en fortsatt trevlig fortsättning på 2008, nyårsfirandet gott nytt år ifall jag inte uppdatera kommer ngt!
/Melle

onsdag 24 december 2008

JULAFTON. God jul!

Idag är den efterlängtade dagen äntligen här afton med stort A.
Tänkte inte skriva nått långt inlägg idag eftersom det är jul. Ska bara umgås med familjen äta god mat förhoppnigsvis både få & ge julkappar & bara njuta av livet! det är så spännande att få julklappar när man inte har nån aningen om vad som finns i dom.

God jul & gott nytt år allihop! det ska iallafall jag förösöka ha!

tisdag 23 december 2008

Tisdag- storstädning?!

Ja rubriken säger ju allt. Jag har sen nån timme tillbaka städat & fixat i mitt rum bla: rensat byrålådan, dammsugit & dammtorkat tv-bänken & så det gamla vanliga dammtorkat.dammsugit osv. Har också fått ut en datorn somhar stått i mitt rum ett tag nu, har inte kunnat flytta ut den tidigare pga olika andeldningar, men idag flyttades den iallafall ut!(: & det blev en stor skillnad. Jag är väldigt glad & nöjd över resultatet över städningen. Det kallas för storstädning.

Nu ska ska jag strax fara & julhandla, mat & sånt. Troligen blir det också att köra förbi & köpa en ny gardin stång på dollar & kanske sätta upp den i kväll *glad* Har nu varit & köpt julmaten åde. Köpte även gardinstången det kommer nog bli fint tror jag.
I morgon är det julafton! (:
/ Melle

måndag 22 december 2008

Måndag- hundvakt


Bild 1: Nellie. Bild 2: Nova(:

2 dagar. dan före dan före dopparedagen! (:


Tänkte skriva ett litet kort inlägg. Idag när jag vaknade rätt så tidigt idag så tog det nån timme & sen kom några hundar hit som jag skulle vara hundvakt för idag, dom är hur söta & snälla som helst dom har varit här sen kl halv två till för en liten stund sem då deras ägare kom & hämtade dom, längtar till dom kommer hit nästa gång! (:


Det är väl mest vad min dag har handlat om har ju aldrig varit hundvakt förr men det var faktiskt kul! Nu är kl 22.15 & jag ska strax gå & göra mig i ordning & varva ner & sen försöka sova för i morgon blir det att vakna rätt tidigt & fixa i ordning saker & ting innan julafton, tex att städa rummet osv får se om tavelhyllan kommer upp hoppas då det i allafall men det kommer väl vara fullt upp med allt annat antar jag. Och som ni kan se har jag också en halvklar header som vican har gjort det är alltså inte färdig men jag ladda upp den iallfall ;) & sen en sak till det som är snyggt har vican gjort de andra som blev lite mindre fint har jag gjort(a) ville täcka det som var under armen själv & ja ni ser ju själva hur det blev+ att jag gjorde det i paint(y)

/ Melle

söndag 21 december 2008

Söndag- julpynta

Idag eller rättare sagt just nu ska vi upp på vinden & hämta granen & klä den & säkert ta ner en massa andra julpynt! *mys* börjar känna ännu mer julstämning nu! (:
Efter det blir det väl att chilla.

ha det så bra så länge!
/ Melle

lördag 20 december 2008

Första dagen på Jullovet


4 dagar till julafton! dan före dan före dan före dopparedagen!(:

Idag är det ju första dagen på jullovet & detta har hunnits med:
Jag & Familjen Har varit i storheden idag & köpte lite saker. Men själv så fick jag en tavelhylla som jag ska ha i mitt rum tror det kommer bli rätt fint faktiskt blir väl kanske att sätta upp den i morgon. Nåå sen vi kom hem därifrån har jag suttit vid datorn och så. Tittar runt i mitt rum & det är vissa saker som jag skulle vilja flytta på. Städade rummet i torsdags så orkar inte göra det ikväll i allafall kanske att det blir i morgon. Nu är klockan 21 & nu ska jag slå på en en film & käka godis & bara mysa (:

Ny header! (:

Just nu håller vican på med en ny header till mig, fråga henne om hon kunde göra, och det kunde hon är liksom själv så bra på det men som sagt övning ger färdighet!;) men vi har inte ens ps hemma så. Det är i allfall mkt snällt av dig vican(a) Ska gå & käka nu.

/ Melle

fredag 19 december 2008

Blogguppehåll!

Det blir nog en blogguppehåll orkar inte & känner inte för att skriva så mycket nu när vi har lov. Ska bara försöka njuta av lovet!(:
Kanske skriver någon annan dag, men som sagt så kommer jag inte upptadera nästa nått, kanske skriver ett litet kort inlägg när jag behöver skriva av mig eller nått men det kommer inte bli mycket.
ha ett bra jullov! (: God jul & gott nytt år ifall jag inte skriver nå mer!
/ Melle

JULLOV!:D

Kom hem för cirka 20 minuter sen. Var en väldigt lugn dag ialfall. Det ända vi gjorde var att först svara på nå frågor om hk grejs. Sen skulle vi vara i hk salen & fika, fick ju våra betyg sen är rätt nöjd med dom. Sen var det lunch sen sluta vi! JULLOV nu!:D shiit vad skönt, jullov innebär- slippa gå upp tidigt alltså sova ut Varje dag, eller nästa i allfall, göra vad man vill på dagarna.

Nu ska jag bara ta de lugnt hemma i kväll.

/ en glad melle!

torsdag 18 december 2008

Sjuk- börjar bli frisk

Idag är det den 18 december & det betyder att det är 6dagar kvar till julafton! härligt(: Nu börjar sjukdomen att släppa i allafall!(: har varit hemma i 3 dagar nu & vilat upp mig & kurerat mig , det har hjälpt. Blir skola i morgon, dock inte så länge vi slutar 11.45 & bussar går hem vid 12.00. Får ju våra betyg i morgon, är ju rätt spännade & äntligen få veta! Blir alltså en lugn dag. Jullov i morgon!:D

Igår slog jag i tån jätte hårt i en garderob, har stuckat tån tar ju nån vecka att läcka hoppas att det läcker snabbt!
Det är sista handbollsträningen i kväll innan jullov & den kan ju inte jag gå på!:(

När jag kommer hem från skolan i morgon ska jag bara ta det lugnt & sitta vid datorn & vila mig. Nu har jag inge mer att skriva, så ha det så bra så länge.

/ Melle

onsdag 17 december 2008

Fortfarande sjuk



som ni ser på rubriken är jag fortfarnade sjuk, har inte ätit frukost än, men det måste göras. Vaknade för några timmar sen , har försökt att göra en ny header men dock har det inte gått så bra. Hittade en till slut den blev väl hyfssat bra. Höll på i någon timme att försöka göra en ny jul header men det gick inte så bra så tillslut bestämde jag mig för att ladda ner en- vill ha lite julstämning på bloggen också. Mår inge bra ont i huvudet ( bihålerna) ont i halsen,feber åde;s:/
Kanske inte blir någon skola i morgon heller får se.

tisdag 16 december 2008

Snabbt inlägg: sjuk & hemma

Idag var jag sjuk, orkade inte gå & kunde inte. Får se om jag går i morgon beror ju på hur det är. Hittils har jag mest tagit det lugnt man kan ju inte göra så mycket när man är sjuk. Kanske skriver mer sen ifalll jag orkar.

/ Melle

söndag 14 december 2008

» Söndag



Nu sitter jag inne i mitt rum, när jag tittar ut genom fönstret är det massa snö, det har dessutom nu ramlat ner så pass mycket snö från taket att man snart inte ser ut, igår snöade det jätte mycket här tror det nu är cirka 5dm snö ute nu känns det verkligen som vinter iallfall. Och igår var vi ute & skotta det var riktigt jobbigt & snön var jätte tung att skotta bort>_<>


Vaknade vid 10 idag & det var länge sen jag vakna så tidigt på helgen. Sen dess har jag suttit vid datorn & fixa mig lite för om någon timme åker jag & ska se på hockey i luleå & gissa vem som spelar?;)<3

Men nu måste jag gå & käka frulle så jag hinner med att städa lite också innan vi far pappa kunde sjutsat mig dit.

Ha en bra dag, sköt om er!

/ Melinda



fredag 12 december 2008

Fredag


1 vecka kvar sen jullov, 12 dagar till julafton!(:


Orkade inte skriva igår det är därför som jag nu ska skriva lite om i går. Har under de senaste 3 dagarna kännt mig halvsju. Det hela började med att jag började må illa på träningen i tisdags, sen har det bara fortsatt men inte så mkt illamående. I onsdags visste jag inte ifall jag orkade gå till skolan, men det fick gå tog lite medeciner & sen funkade det. I går var det lite bättre var först med på klädsimm på torsdagen det var lite kul men mest jobbigt, men efter det var jag HELT slut & orkade/fick inte gå på träningen. Slutade halv fyra i går- jobbigt!
Brukar i bland ta med mig ett mellanmål när vi har en lång dag, men så blev det inte igår.
Idag var det sträcksim.


Fredag: Man skulle simma så många längder man kunde på 25 minuter. Jag blev ändå rätt nöjd klarade 25 längder. Såg på greveholm idag på soän igen- det är en rätt bra julkalender faktiskt!;p tycker jag i allfall, lucia tåget har också sjungit & dem kollade vi på jag tyckte de var bra förutom, men det var synd att mikrofonerna inte funkade riktigt kom typ ett brus ljud från dom men sen blev det lite bättre. Efter skolan kom jag hem packa upp badkläderna & sen dess har jag bara suttit vid datorn. I kväll måste ju idolfinalen kollas på, vem tror ni vinnter- & vem hejar ni på? Just nu sitter jag här fortfarande sådär halvsjuk har nyst rätt mycket ikväll & halsen gör det lite små ont i.
/ Melle

onsdag 10 december 2008

Onsdag- sjuk

Hejsan. Orkade& hann inte skriva här i går. Var i alfall i luleå i går och köpte lite saker inget speciellt egentligen. Sen for vi hem, äta lite sen handbollsträning. Gick väl sådär för mig. Avbröt träningen när det var ungefär en halvtimme kvar pga att jag mådde rätt så illa åde orkar inte gå in på detaljerna. Så fick stå i mål ist när vi spelade, det var faktiskt rätt kul. När ja skulle rädda ett skott ramlade jag, fick lite små skador, men värst var när jag landa rätt på svankostan;s sånt gör ont alltså. Sen for jag hem, mådde fortfarande illa åde.

Idag då när jag vaknade mådde jag väl sådär. tog en panodil brus & lite sånt, kunde då gå till skolan. Var i skolan ända tills sista lektionen där jag verkligen inte pallade att vara kvar nå mer. Jag har ju sytt klart min tjocktröja idag & har nu börjat med en annan sak. Måste jobba hemma med den kommer annars inte hinna klart den innan jul. Ska bli en julklapp.
mådde inge bra alls. Har typ feber åde. Får se om jag ska till skolan i morgon. Ska nog inte det om jag mår som jag gjort idag. Jag gillar inte att vara sjuk på det sättet att man inte kan vara m.någon eller träna eller nått sånt!:/

Frästen nu är det bara 7 skoldagar kvar, varav 5 dagar innefattar jobba ( som vi ska jobba på)

Slutet av denna vecka & kommande vecka ser ut så här:
I morgon är det vanling skolddag slutar halv fyra,
'fredag :vanlig dag,
måndag :vanlig dag,
tisdag elevensval.
Onsdag: vanlig dag slutar kl 14.00 vad jag vet.
Torsdag: vanlig dag tror jag i alfall kanske slutar lite tidigare om vi har tur men annars som vanligt.
Fredag: har jag hört att alla ska sluta senast kl 12.00 jag blev jätte förvånad, låter alldeles för tidigt men det är ju bra om vi får det.

Även om vi har 5 vanligar skoldagar kvar så är en sak i allfall bra & det är att vi inte har nå mer läxor. På tyskan nästa torsdag ska vi tydligen vara uppe i hkn & baka åde.

Orkar inte skriva nå mer nu.

/ Melle

måndag 8 december 2008

Måndag


Cause you and me was ment to be!<3



Dagen har faktiskt varit rätt lugn idag & läxorna håller på att bli färdiggjorda.
Vi hade inte så många lektioner som vi behövde jobba på. Jobbade bara på tkn,matten, sen såg vi film på noän & på svenska, såg klart på Sandor/Ida. Nästa gång på sv ska vi skriva någon film resension. Sen hade vi också ett kort klassråd.

När jag kom hem från skolan, gjorde jag lite matte & läste på engelska glorsorna. Sen har vi ingen mer läxa i veckan. Juste tvätt läxan som vi har i hkn. Men den tror jag inte skulle vara inne förrän vi får jullov.
I kväll ska jag mest ta det lugnt sitta vid datorn & kanske göra lite till matte & engelska om jag orkar.

I morgon äre ju först skolan. Sen vet jag inte vad jag ska göra plugga kanske. Orkar inte skriva nå mer idag & har inge mer att skriva om nu.

/ MELLE

söndag 7 december 2008

Söndag

Söndag: Inte hänt nå mycket alls idag faktiskt. Vaknade kanske vid kvart i elva tiden, jätte skönt att sova ut, men jag blir ju trött först vid 12 tiden sen på kvällen & de är ju mindre bra.
I alfall idag har jag mest städat & julpyntat lite som planterat alltså.

Städade bara mitt eget rumm idag brukar oftast ta ett rum till. Sen satte vi upp en julstjärna i mitt rum, & det e iallfall lite julpynt, blir väl mer under jullovet antar jag?(:
Gjorde typ inge mer idag. Satt knappt nå vid datorn idag & det e ovanligt.

lördag 6 december 2008

Forts lördag

Var med elín,amanda & madde ett tag vi hade roligt som vanligt;) sen drog jag hem & åt lite & nu sitter jag vid datorn & skriver ett lite kort blogginlägg.

Jag vill & ska nog försöka göra en ny header, men det finns bara ett problem. Det är att komma in på internet på den datorn som jag brukar använda har alla mina bilder dära. Men får väl se när det fixas, kanske i morgon om jag har tur!(:


I Morgon måste jag verkligen röja upp i mitt rum/städa har funderat på att möblera om men det blir nog lite senare. Ska sen försöka julpynta lite i mitt rum också så det känns lite mera jul.
13 dagar kvar sen är det jullov!(:


Längtar tills vi träffas nästa gång<33

Lördag

Lördag: hmm, ja det har ju inte gått särskilt mycket av lördagen så jag har inte så mycket att skriva än, men jag kan säga så mycket att min lördag kommer tillbringas framför datorn, & kanske med amanda,elin & madde?(: <3

Skriver kanske mer i kväll. I fall jag hinner & orkar( som vanligt då)

fredag 5 december 2008

Fredag äntligen helg!

I onsdags färgade jag håret i en slags blond nyans hela håret allts¨blev väldigt nöjd!(: och i går torsdag var det skola kände mig lite halvsjuk, men blev bättre när jag tränade. Hade volleyboll på gympan det var rätt kul.

Nu ska jag berätta lite vad som hände i dag: fredag skönt äntligen är ännu en vecka slut & man får tid att göra vad man vill under helgen. Ska berätta en sak först som är jobbig. Jag har börjat bli jätte trött efter skola dagar nu för tiden. Somnar ibland när jag ska försöka göra läxor efter skolan osv:o men till stor del tror jag att det beror på att jag har fått en dåligt dyngsrytm( igen..) Har helt enkelt gått & lagt mig för sent + att jag är jätte trött på morgonen när jag ska gå upp när det är skola.

Iallfall åter till dagen. Skola som vanligt spelade basket på gympan. Gjorde bort att redovisa soä arbete igår *skönt* slipper ju tänka på det mer nu. Nu börjar den här terminen äntligen gå mot sitt slut vilket innebär mycket mindre läxor, mer fritid det är snart jullov!:D

På kvällen var det handbollsträning 17.00-18.30 när jag kom hem chillade jag mest & satt vid tvn, sen blev det lite dator sen sova. Nästa vecka har vi bara nån enstaka läxa. De flesta lärare har sagt att denna vecka som kommer ska vi ha de sista läxorna sen har vi inte nå mer denna terminen= skönt! Nästa vecka på tyskan kommer vi tex att se film & baka, förhoppningsvis i alfall så det är ju chill. / Melle

onsdag 3 december 2008

Onsdag

Som jag skrev i går så skulle vi redovisa idag, men det gjorde vi inte, för vi tittade på en nyhetsbevakningsfilm ist. Ska få träna på redovisiningen i morgon på soän sa jenny & så ska redovisningen börja på fredag får se om jag hinner redovisa mitt då aja.

dagen idag har varit som vanligt. Hade sy-slöjd idag han inte riktigt göra klart min tjocktröja på skolan, men då fråga jag nina ifl jag fick ta hem och sy klart, och de fick jag. Så nu är den äntligen klar, jag är faktiskt väldigt nöjd med den. På noän har vi i början av veckan valt arbetsområde, många ville jobba med Sexualkunskap- ska troligen se film på fredag. Sista lektionen var språkval tyska alltså för mig. Vi gjorde nån hörövning & läsförståelse sen fick vi sluta en halvtimme tidagare, ringde på sjuts orkade inte vänta på bussen.

Ikväll blir det troligen en plugg blandat med chill kväll.
Kanske också ska fara & köpa hårfärgningsmedel hade tänkt att färga i någon blond nyans inte slingor alltså, vet int än om det blir i kväll.

/ Melle

tisdag 2 december 2008

Tisdag/ snart är julen här!






13 skoldagar kvar till jullovet!
17 dagar kvar till jullovet!
22 dagar kvar till julafton!(:







Tjenare. Idag har det varit en väldigt kort/ bra dag för mig. Vad duktig jag känner mig nu när jag har skrivit så mycket dom senaste dagarna(a)

Vaknade vid vanlig tid, tv osv. I skolan: Stefan var inte på skolan sa eva-britt. Då kom det för några sekunder en känsla av att jag inte skulle hinna göra kapitlena som ska göras i veckan men min andra tanke var att vi skulle få hål.


När alla hade ställt in sig på det så kom eva-britt & sa. Jag ska vara med er på matten istället för stefan. Nog för att jag inte gillar att ha håltimme så mycket då pga att det inte finns något att komma eller göra. Åhh men blev ändå litet smått iritterad på att hon alltid ska ta alla lektioner. Haha fast egenltigen var det ju rätt bra! För mig åtminstonde slipper räkna så mycket hemma så det är fifty/fifty! xD


Sen var det soä & som jag har skrivit tidigare så ska vi redovisa våra fördjupningsarbeten i morogon. Idag röstade vi i klassen om hur folk ville göra. Det ena alternativet är att redovisa i en ring ( ungefär sitta & berätta kortfattat om vad man har jobbat om). Andra alternativet är att redvovisa där framme ( för att träna sig). I och försig är det ju bra, men jag känner att vi har ju redovisat så mycket nu senaste tiden, så ska nog ta andra alternativet. De flesta vill dock också redovisa i en ring.


Var tvungen att gå dirket när soän sluta för att jag skulle till tandspecielisten idag. Och det är tydligen så att dom bara kommer hit väldigt sällan( är alltså extra viktigt att man går dit då)


Men for först på max med pappi & åt ett skorvmål m.plusmeny *mums*. Sen for vi till tandläkaren.


Sen när jag kom tbx till skolan var det hk som gällde. Kom bara 5 minuter sent så hann med rätt så mycket av genomgången i allfall, vilket jag inte trodde. Vi gjorde lussebullar. Det var kul att få lära sig göra lussebullar, kan nästan hela receptet nu * " skryt"* haha. Sen så kom pappa och hämta mig i gen, och så var det mot luleå. Har fått en mig en ny jacka som är jätte varm & skönt, I love it!;*


Och nu sitter jag på kulturenshus & skriver. Har ju match idag, men jag har kännt mig rätt så hängig & trött & så kanske håller på att bli sjuk igen? ;/ Ska i allfall inte vara med ikväll. Måste också skriva klart & träna på & redovisa, kan typ ingenting, och vi ska redovisa det i morgon.


Har alltså bara varit med på 3 lektioner idag, snacka om skönt!

/ Melle

måndag 1 december 2008

Måndag

Hejsan. Första december idag & det börjar närma sig den stora dagen.. JULAFTON mer & mer(:

Idag vaknade jag första dagen på länge i tid av mig själv. Det var för att jag hade ställt både vanliga väckarklockan+ min mobil. Aja när jag hade vaknat där kring 10 över sju, gick ja upp & kolla lite på tv en liten stund. Sen gick jag & åt frukost. Sen var det att gå ut till bussen, ovanligt? - onej men skriver det i alf!;p

Sen när jag var i skolan hade vi först planering klassråd tog inte upp något speceillt. Jag har tagit upp( sagt till joel) att jag tycker att dom ska köpa & sätta upp en STOR klocka i matsalen, så att man ser vad klockan är , alt att dom flyttar den lilla klockan som redan finns i matsalen så att alla kan se den & det verkar som att rektorn tycker att det är en bra idé, så det kanske blir av , tog upp det pga att det är rätt så störande att dom inte flyttar den så att man ser vad klockan är, nu ser man ju inte vad den är. Men tidigare när joel sa det i elevrådet då sa dom bara att : dom flesta har ju ändå mobiler som dom kan se vad klockan. Men menar dom då att det är helt meningslöst att flytta den då så att man ser vad klockan är om dom nu vill ha en i matsalen?
Aja det kommer ju troligtvis bli bra så det är ju bra! (:
Kännde att jag behövde skriva av mig lite om det.

Sen var det matte. Kollade i matte planeringen i går och såg att det stod att vi skulle ha prov på höstermines kapitell. Seriöööst tänkte jag. Det är ju cirka 5 kapitell. Men stefan sa att vi inte skulle ha något, inte den här terminen i alfall för att våran klass ligger lite efter i planeringen. Nu vet jag det i alfall.

I soän har vi vallt ett eget ämne att fördjupa oss i som ska redovisas på onsdag i typ ring eller stå där framme får typ välja.

Engelska äre väl nå blad+ glosor m.m.

/ Melle

söndag 30 november 2008

Första adevent/ Handboll på björknäs

Tjosan. Vad har ni gjort hittils under första advent då? :) Min dag har i allfall nästan bara handlat om handboll. Vi har varit på björknäs & spela.

Det hela började med att jag vaknade av pappa kring halv åtta. Nu har detta hänt flera gånger, så jag börjar bli ganska less, det handlar om att min mobil väckarklocka som ringer för fullt, & jag ligger bara kvar i sängen & hör inget. Jag hade ställt klockan så det inte skulle bli så stressigt men jag försov mig ju. Men jag hann göra allt på en kvar i allfall.

När jag väl var framme var det match ganska snabbt mot Krocken. Det var Bbk2 som spela den ( jag var i bbk1)
BBK2- HIF 13-13

Sen var det match mot Strömnäs dirket efter då skulle mitt lag spela. Alla kämpade på & vi hade riktigt bra både anfalls & försvarsspel tycker jag. Jag spela största delen av match, och det var svin kul att kunna spela handboll igen!(y)
BBK1- Strömnäs 13- 13

Efter den matchen var det match mot Lillpiteå som BBK2 skulle spela, gick väldigt bra. Jag spelade alltså inte den matchen. Resultatet blev:
BBK2-Lillpiteå 25-15 tror jag.

Sen gick vi till kanslihuset för att äta lunch, det var spaggeti & köttfärsås *mums*

Sen var den sista matchen mot Kiruna Hk. Jag var rätt så taggad till den matchen men blev trött ett tag in på matchen. Men det gick verkligen inte som vi hade tänkt oss. Vi hade som tappat viljan & kämparglöden, även om vi under matchen hade våra ljusa stunder. Som att vi hade "lagt skorna på hyllan" Vi förlorade den, men man lär sig ju av förluster också att kämpa ännu mer till nästa match!:)
BBK1- Kiruna Hk 9-12

I det stora hela tycker jag att det har varit en bra & rolig dag. Är ju ledig nästa helg, så ska bli skönt.

är jätte mätt har verkligen inte orkat äta middag eftersom att jag åt en massa fika & en varm macka. Kanske ändå borde gå snart & försöka äta lite får väl se. Sen ska jag försöka städa & fixa lite i mitt rum.. om jag orkar då;p

Ha en bra fortsättning på första advent!:)
/ Melle

lördag 29 november 2008

Lördag- julstämmnig!(:

Tjosan. Börja känna julstämmningar i luften: Det är ju helt vitt ute. Har bakat pepparkakor blev faktiskt rätt så många & lyssnat på julmusik, sen har det också kommit upp lite juldekorationer. Sen har jag mest suttit vid datorn, och försökt hitta nya avsnitt av andra avenyn, men det tog ett tag innan jag upptäckte att det kommer nya avsnitt först till veckan så då ska jag försöka se dem!(:

Började med att jag vakna gick upp vid 11 tiden. Plocka fram frukost på bordet till familjen.
Åt frukost. Sen började jag ta fram pepparkaksdegen, kavlade ut osv. Resultatet blev iallfall en massa pepparkakor som man kan njuta av sen. Sen har det kommit upp lite juldekorationer när det kommer upp får man ju alltid lite extra julkänslor då.

Min kväll kommer troligen att tillbringas framför datorn & mys framför tvn, kanske ska se någon film beror på. Måste ju gå och lägga mig relativt tidigt så jag orkar upp i morgon.

I morgon är det sammandrag här hemma på Björknäs. Vi ska spela 4 matcher/ 2 matcher per lag. Ska alldra mest troligt vara med då.
Skriver kanske mer i morgon om sammandraget.


Så snart jag orkar & hinner ska jag försöka göra en ny header. Hur den ser ut återstår dock att se för er som läser min blogg.


/ Melle

måndag 24 november 2008

Måndag

hej. Idag har det varit skola.. som vanligt då. Men iallfall, har gjort klart broarna nu i tkn och testade dom min & zizzi´s bro var ju bästxD Redovisade iallfall arbetet om övergödning egentligen var det två till som var i min grupp men jag redovisade helt själv, och det känndes & gick hur bra som helst

Orkar inte skriva upp allt som har hänt idag, blir så enformigt på min blogg då. haha nog för att jag alltid gör det annars då men i all fall, tycker att när alla andra skriver i sin blogg om dagen blir det som mycket mer intersserant!(a)

Då går vi vidare. I morgon är det hälsodag på skolan. Eva sa att vi ska gå till våra vanliga lektioner i morgon, ska först ha fruktstund sen mest bara gå kanske se film. Och sen har vi hk. Slutar efter det. Skolan idag har faktiskt varit ganska nice.

Måste sluta skriva nu. hejdå! Får se om jag hinner skriva i morgon.
har glömt att skriva att det har kommit JÄTTE mycket snö nu är säkert 3dm nu, hoppas att det håller i sig:) tror det är 25 dagar till Jullovet & 30 dagar till Julafton, längtar:D

/ Melle

onsdag 19 november 2008

Längtar till jul


Jag längtar verklingen till jul nu och allt som hör till den!(:
22skoldagar kvar till jullov
29 dagar kvar till jullov
35 dagar kvar till julafton


Onsdag 19/11

hejsan. Dagen började med att jag vakna kring sju gick upp åt frulle. jag går ju upp relativt tidigt men ändå får jag det i bland jätte stressigt till bussen, hur kan det komma sig...?
Antar att det är för när man slappnar av, då glömmer man tiden.
I allfall idag har det väl varit en okej dag. Började med so, har ju egentligen på oss att göra klart fördjupningen till den här fredag, men nu är det flyttat till nästa fredag. Jag som har gjort klart det nu & jobbat flera timmar & skrivit en massa men det är ju bara bra slipper göra det i kväll & i morgon kväll. Sen hade vi sy slöjd jag har nästa sytt klart min huvtröja, den blir faktiskt rätt fin.
Nästa lektion var Noä där har vi också fördjupat oss, och blev indelade i grupper slumvis. Min grupp har gjort klart nu, dock fick man bara använda ett visst antal ord, har tagit hem plancen nu så att jag ska kunna träna, man ska ju typ kunna berätta fritt om det.
Sen hade vi en rejält lång lunch. På tyskan gick vi igenom läxan som vi hade till idag, en massa övningar men fick iallfall sluta en kvart tidigare eller nå, WOHO!

Sen åkte jag till mammas jobb, och sen var det utvecklingssamtal gick jätte bra på det, så det är ju skönt.

Har ingen läxa kvar att göra nu tror jag, förutom lite på nyhetsbevakningen & några matte tal. Det lönar sig verklingen att göra alla läxor i början av veckan. För då slipper amn ju göra dem sen.I morgon är det elevensval jag ska först gå på promenad/jogging fast jag ska dock gå, efter det är det väl lunch sen filmanalys tills vi slutar vid två någon gång


Handbollsträning i morgon, rätt så sen. Men ska bli kul- ingen träning den är tydligen inställd ska se handboll på hildurs i stället.

Skriver kanske i morgon eller någon annan dag.

/ En trött Melle!

måndag 17 november 2008

Måndag- vinterkänslor



Nu skriver jag ett litet snabbt inlägg hinner alltså inte skriva så mycket. Idag direkt när jag kom hem satte jag mig dirket med läxorna, började med tyskan,& gick vidare med matten & sen skrev jag klart soän, så skönt! Slipper göra plugga så mycket i morgon. Har bara nyhetsbivakningen kvar annars har vi nog ingen mer läxa.Inte för att det är kul att göra läxorn.. men nu kan jag ju göra andra saker än BARA plugga.Känner mig stolt över mig själv(a).
I morgon är det någon slags hälso dag, ska bara gå & titta på film, man får såklart inte ta med sig nå godis. Tycker det är så onödigt, eftersom att vi får ju äta det på rasterna annars, så varför inte nu när vi ska se film?!. Aja det är ingen idé att klaga det är ju som det är. Hoppas/tror ju inte att det kommer bli några vanliga lektioner i morgon, förutom hk sista timmen(: I morgon blir det först skolan & hälsodag, slutar två. Efter det blir det hem, kanske luleå fast jag måste ju också börja på nyhetsbevakningen. Borde ju hinna får väl se.. Efter det blir det handbollsträning!:)

Haha det här som skulle bli ett snabbt inläggxD.
Vinterkänslor-Nu börjar det synas att det håller på att bli vinter, kallt flera minus grader & så snö!:) hoppas nu bara att den här snön håller i sig.
Undra om det ens är någon som läser min blogg?xd men jag skriver mest bara för att skriva av mig, men ser dock gärna att ni kommenterar ngt inlägg!(y)

Skriver kanske mer i morgon. Om jag hinner & här tid. Ha det bra så länge!

Kram Melle

söndag 16 november 2008

Söndag & Klart för Steg3



Hejsan. Idag har jag inte så mycket att skriva förutom att jag for med bussen som gick kring åtta från hildurs till kalix och kolla på när tjejerna spelade, dom spelade riktigt bra. Speciellt sista matchen mot Kalix vinst med 20-13, HÄRLIGT spelat,säger jag bara:)Vinst tre matcher i rad. Innebär klart för Steg3!:)
Det var faktiskt värt att gå upp tidigt i dag för att se dom. Hinner inte skriva nå mer idag, skriver mer i morgon när jag har pluggat åde. Saker som jag ska göra & som händer till veckan:


Plugga, skriva klart So arbete till på fredag

Nyhetsbevakning i soän till på fredag

Matte läxa?

Hk läxa

Handbollsträningar tisdag,torsdag,fredag

Elevensval på torsdag(slipper sluta halv fyra!)





Chalalala Bodens Bk<3

torsdag 13 november 2008

Torsdag

Tjo. Har haft ett litet uppehåll från bloggande nu, men som jag skrev tidigare så orkar jag & hinner inte. Men nu bloggar jag ju i alla fall. Idag har vi inte gjort något speciellt på skolan, förutom att vi hade matte prov, tror det kommer gå ganska bra för mig i alf. I kväll blir det i all fall handbolls träningen 20-21.30 det blir min första träning på ett långt tag nu, så det ska bli kul!(: När jag kommer hem från det då ska jag försöka gå och lägga mig ganska snabbt.

I morgon slutar vi två, vet inte än vad jag ska göra med blir väl troligen att ta det lugnt kanske titta på film & bara mysa. .Nu har det börjat bli kallt igen och snö har det kommit tror det kom i natt, hoppas att det håller i sig och kommer ännu mer. Nu måste jag gå & fixa inför träningen
Skriver kanske mer i morgon.


Kram/ Melle

onsdag 12 november 2008

Onsdag 12/11

hej. Jag vet att jag inte har skrivit på en ganska många dagar nu men det är för att jag inte har haft tid eller orkat har faktiskt haft andra saker att tänka på som mina studier osv.
Skriver mer i morgon eller någon annan dag. (:

kram Melle

torsdag 6 november 2008

6 november

Fram på lördagen har molnen och nederbörden nått hela vägen upp till norra Norrland och framförallt norra Lappland och Norrbotten berörs av snöfall under eftermiddagen.

Söder om snön milt och grått med plusgrader men i fjällen kan solen kika fram.

Hittade det på tv4s hemsida. Kommer alltså kanske snö hit!;D

aja då ska jag tänka efter vad jag har gjort idag, juste *snark* är väldigt trött om någon undrar, höll på att somna på ma lektionen idag. Hade redskap på gympan+lite innebandy, sträckte mig typ i bakre låret eller om det är ljumsken men tror inte att det är något som sitter i länge, hoppas då i varje fall det. Gör i allfall väldigt ont kan alltså inte träna i kväll heller. Men i morgon hoppas jag att det har gått över så att jag kan träna. Det var en riktigt jobbig dag idag, sluta som sagt hallv fyra>_< style="font-weight: bold; color: rgb(255, 0, 0);">Krille du är sötast<3

Kram / melle

måndag 3 november 2008

3 november

hejsan. Inatt kändes det som att jag inte sov något alls, kändes som att jag låg vaken hela natten, var jätte trött när jag skulle vakna på morgon, hade lite sovmorgon så fick sova 10 minuter längre än vanligt!(y) i all fall sen när jag hade gått upp tog jag på mig kläderna, gick ut i köket, käkade frukost fixade mig, och sen åkte jag med lokal bussen. En sak som är bra är att jag fyllde på dagarna på mitt busskort i förra veckan, så nu har jag en massa dagar kvar.

Idag gjorde jag noä provet, känndes som att det gick hyfsat bra. Jobbade väldigt mycket i engelskan idag, australien ska ju vara inlämnat på fredag, men jag vill vara ute i god tid.
Deckaren börjar snart att bli klar ska också vara inne på fredag.

Det gör typ inte ont längre i knät, och det innebär troligen träning!(:
Men nu ska jag plugga till hk provet ännu meri kväll vet jag inte vad som händer, troligen ska jag plugga & skriva i engelskan & så hkn.

Kram Melle

söndag 2 november 2008

2 november- hockey:)


Kruttes lag(y)




Dagen började med att jag vaknade kring 10 men jag låg kvar ett tag, men sen gick jag upp vid 10.20, då slog jag på mobilen som hade legat på laddning hela natten, och då såg jag att jag hade fått sms av amandah att jag skulle ringa henne, då gjorde jag det. Sen bestämde vi att vi skulle åka och se när Krutte skulle spela. Först sa elin att hon inte orkade men sen följde hon i all fall:) för det var hennes pappa som sjutsade oss hela tiden.


Sen när vi väl kom till ishallen stod vi mest och pratade. Efter ett tag gick vi och satte oss. Sen kom alla spelarna ut. Första perioden gick och det var dags för paus. Sen andra perioden då tror jag boden ledde men sen kvitterad piteå. Sen var den också slut. När andra perioden var slut var jag extremt sugen på godis, så då gick vi till kiosken. Sen märkte elin & amandah att dom redan hade börjat. Jag ba Okej. Sen skulle jag se när dom skulle gå in. Då tror jag att jag snubblade på amandahs fot och for på mage nerför trappan hela vägen gjorde ont som satan. När jag låg där på backen kom elin & amandah & hjälpte mig upp. Jag var helt varm och hörde knappt vad dom sa. Kunde inte gå heller. Efter kanske 5 minuter kunde jag gå lite försiktigt, och då gick vi upp och satte oss. Jag kännde mig helt konstig var helt yr och de. Var tvungen att ta av mig alla jackor och sånt. Slog mig i båda benen, men mest i högra knät där det gjorde mest ont & gör mest ont. Sen fortsatte vi att kolla på matchen och sen träffa vi Krutte(; Slutresulatet blev lika 6-6. Sen när jag kom hem satte jag mig vid datorn snacka m.lite olika, sen började jag plugga no & sen hk, äntligen jag kan nästa Allt om Noän nu, bara lite som jag inte kan. Och hkn är det heller inte så mycket kvar att lära in Det känns bra!
Men det borde ha gått över till på tisdag. För då SKA jag träna:) Har verklingen saknat att träna!

Det var sista lovdagen idag:( I morgon börjar dom dagliga rutinerna, skolan varje dag i lite mer än en månad sen har vi jullov(:


/ Melle

lördag 1 november 2008

1 november


I går var jag på halloween fest hos Elin.n vi hade kul(: Idag har jag mest varit hemma och tagit det lugnt & sen har jag varit ute och rört på mig lite. Har sett den nya bond filmen Quantum of solace, det var bra förutom att det fanns en del scener som man inte riktigt hängde med speciellt närbilderna, men i det stora hela en mycket välgjord film.

Sammanfattningsvis har jag haft ett bra lov hunnit med att göra en del,men nu är det snart slut:( I morgon är det ju sista lovdagen sen börjar skolan om igen!:/


Men det vi kan trösta oss med är att det sen bara är 1 månad och & en vecka+4 dagar sen har vi jullov som sträcker sig i hela 16 dagar alltså ungefär 2 veckor tror jag då i allfall.Hur har era lov varit?


Saker jag ska göra i morgon:
  • Gå på hockey match m. elin,amandah & några till!(:
  • läsa på hkn och noän
  • Städa mitt rum
  • Fixa i ordning allt jag ska ha på måndag i skolan
Nu börjar det verkligen att bli kallt, när man tittar ut ser man rimfrost på gräset och temperaturen är cirka -8 grader.

Det var allt för idag. Hejdå! // Melle










torsdag 30 oktober 2008

Slö dag & stan



hej. Idag har jag mest " slöat" hemma. Men har inte orkat göra ngt. Har faktiskt mest rört mig mella datorn och matborde. Fast har ju också varit på stan lite, köpte nå sminkgrejs, och lite underkläder.
Har inte kunnat vara med på någon träning denna vecka heller:( har fortfarande virusarna på mig inte så kul. I allafall i morgon ska jag först kanske till luleå & efter det på kvällen på halloween party, så det ska bli kul!(: Idag öppnade jag & läste faktiskt ur hk boken för första gången den här veckan * stolt*. Och no boken har jag öppnat och läst i tidigare, läste på lite idag också. Jag måste ju ha prov i det efter lovet. och hk prov på tisdag. Nu vill jag verkligen bli frisk, är inge kul med en långvarig förkylning, och om ngn undrar hur jag då kan"ränna" runt på stan osv, jag är inte så pass sjuk att jag inte skulle kunna göra det nu, men att träna kan/ får jag inte göra förrän jag är frisk. I går var jag frästen med amandah,elin,madde,lina & jennifer.w på tjejkvällen, jag köpte inget förutom godis då. Men vi hade riktigt kul. Det var lite kort om vad jag har gjort. Nu ska jag gå och ta bort sminket, och sen sova. Kram Melle