torsdag 28 augusti 2008




Idag gjorde vi nästan ingenting, vi gick till biblioteket , och var tvungna att låna var sin bok. Sen hade vi lunch , vi gick enligt schema i dag förutom att vi slutade 14.00 i stället för 15.30. Har varit små sjuk idag också.


På kvällen skulle vi till Harads m.fotbollslaget och där skulle vi bära stockar och sånt ( byggmaterial) och plus att det var en jätte lång och brant trappa som vi skulle bära upp det för. Först bar en och en upp, men vi märkte ganska snabbt att det skulle ta för långt tid därför började vi med som en kedja att skicka sakerna ( gick mycket bättre och snabbar då). Vi var snabba och gjorde det på cirka 1h fast det skulle ha tagit 2h med det andra sättet?

Kram / Melle

onsdag 27 augusti 2008

I 19, hinderbanan hela dagen



det är vad min dag har handlat om idag, det började så här.
Idag skulle vi samlas på I 19 vid hinderbanan 09.30 därför fick vi sovmorgon! :)) Jag gick upp 08.00 fixade mig lite, sen cyklade jag dit. Först skulle dom dela in oss i grupper, ungefär som förra året för er som inte vet ( förra året skulle vi också åka dit och söka efter olika saker i skogen ex: kottar och sånt ) vi gjorde nästa exakt samma idag. slutade i allfall kring 13.00 tiden.


I waitig for you!<3

tisdag 26 augusti 2008

Skolan


skolan idag:

jag vaknade kring sju idag, åt frukost & gick till bussen. Vi gjorde diagnoser i svenska,ma och nå mer som jag inte kommer i håg, sen fick vi 1h 40min lunchrast- kom inte på något att göra!>_<

Sen när jag kom hem satt jag vid datorn, och gjorde inte så mycket. Har känt mig trött sjuk sjuukt ont i huvudet & allt idag- jobbigt! IKväll är det fotbollsmatch mot älvsbyn jag kan inte vara med av den orsaken + måste vila låret.

Hej då, kram / Melle




måndag 25 augusti 2008

Första skoldagen

Hej. Första skoldagen jag vaknade vid sju fixade mig åde, åt frukost, och sen så tänkte jag först att jag skulle gå tio i men det var cirka 20 min innan bussen skulle gå. Så jag slutade tänka på det och sen helt plötsligt kom jag på det shiit bussen går ju strax, jag skyndade mig att sätta på mig skorna och jackan sprang ut, tänkte ,tänk om jag har missat bussen och kommer försent första dagen. Jag frågade elin & hon sa att den redan hade gått. Då visste jag inte hur fn jag skulle göra klockan var kvart över åtta då, först tänkte jag att det fanns fyra allternativ: ta mors cykel men kom på att jag inte hade den nyckeln, ta min (som inte fungerar riktigt för tillfället) eller min andra reserv/som man inte kan bromsa med ordenligt / och gå var helt uteslutet eftersom att det skulle ta cirka 30 minuter eller mer. Så då ringde jag till faroch mor och hon kunde hämta mig. Kom bara kanske 5-10 min för sent, men i allfall!

Okej nog om det då. Första saken vi skulle göra var att lyssna på någon kort genomgång/gå i genom trivselreglerna som vi gått i genom flera gånger redan innan. Sen fick vi en lite rast sen lunch. Sen skulle vi se film i aulan filmen var faktiskt ganska bra, men den var också ganska så ovärklig^^ den heter spiderwitch, filmen varade i cirka 2 timmar;o till slut blev jag skittrött/seg i benen
/ Melle

söndag 24 augusti 2008

match :)

hej. nu var det några dagar sen jag skrev men har helt enkelt inte orkat, så är det i bland. Min dag har bestått av fotbollsmatch. Till matchen först for vi till någon plan i Sunderbyn och väntade där en stund, det var inte den planen ( den var varken klippt, eller några linjer. ) så då for vi till den planen som det skulle vara. aja matchen gick bra vi vann med 6-1, spelade ganska bra tycker jag. I morgon börjar skolan - tror ju att det kommer vara ganska så lugnt de första 2 veckorna, men jag vet inte än. Skriver Kanske mer i morgon.

/ Melle

söndag 17 augusti 2008

Lilla vm






bilder från luleåspelen

Lördag 6 aug: Idag vaknade jag kring halv tolv för jag orkade inte gå upp när mobilen väckte mig vid halv tio, sen var det match i trångfors 15.00, åkte dit vi skulle spela våran första match mot bergnäset förs ledde vi men sen gjorde dom två mål och vann med 2-1, vi hade stor del av matchen.


Andra matchen skulle vi spela på boden arenan gräset där är riktigt skönt men när man har spelat där länge blir det som att benen blir helt konstifa, ialfall vi skulle möta munkssund och vi hade största delen av matchen, då stod det 0-0. och blev straffar vi vann med 4-2!=) I morgon blir det simfinal mot notviken på Boden arenan i gen:)

Söndag: I dag var jag tvungen att vakna vid kvart i sju tiden för att vi hade match 08.30 på boden arean mot notviken. Jag somnade först nån timme sen vaknade jag vid halv tre och kunde inte sova >_<, till slut somnade jag i allfall. Sov då dock bara kanske 3-4 timmar den natten!. Vaknade hade ont i bakre låret men spelade och det gick bra trots smärtan. Till matchen vi spelade riktigt bra och fint spel, men domaren var väldigt dålig, När dom kallade oss massa fula ord så sa gunnar till lite senare att du blåser väl för könsord och svordomar, och han låsades inte om något och sa bara : joo, men jag har inte hört några:s! Det är för jäkla dåligt stil och dessutom var det någon förälder från deras lag som skrev massa saker till domarn:s Efter 50 minuters spel stod det 0-0. Och då blev det förlägning, när det bara var nån minut kvar gjorde vi mål lisa hansson!:) men sen när det bara var kanske 30 sekunder kvar så fick dom friläge och ullis sprang ut och dom krockade och deras spelar låg där och det såg ut som att hon egenligen inte hade så ont som hon visade ( alltså bara lite) Domarn blåste ganska så sent och sen fick ullis rött kort!:s :o då fick dom självklart frispark och gör mål. Sen blev det straffar och vi förlorade med 5-4, alla var besvikna för att vi inte vann. Och arga på domarna som dömde helt konstiga och dessutom skrek till våra tränare för att dom gick ut på plan för att prata med oss+ att om dom gjorde det i gen så skulle dom var tvungna att gå från plan helt ofta man gör så en domare ska ju hålla sig lugn inte hetsa upp sig om det inte behövs!:o

3-4 pris skulle vi spela mot assi if i trångfors, jag själv kunde inte spela pga en rejäl jäkla sträkning i bakre låret har ju kännt av där innan också men värklingen inte så här:o for dit och kollade. Jag och jenka var skadade. Sara och Ida var småskade. Först fick vi in ett mål sen fick dom ett och sen ett till. Men vi spelade väldligt bra, hade ganska mycket chanser men fick bara inte riktigt in den, vi förlorade med 2-1. Vi kom fyra av 20lag. Och är nu fyra i Norbotten det är ju inte precis dåligt heller.

Bra spelat i helgen tjejer!(:

laddar upp bilder från lilla vm sen:)

Fredagsmys

Fredag: som jag skrivit innan vaknade jag vid halv sju på tåget sen for vi hem, jag packade upp åde. Sen gick jag och åt frukost. Vid sex tiden skulle jag va med elin, skulle egentligen ha cykla dit haha det är inte långt men iafall, men då var min nyckel borta som den har varit ganska länge och sen vart det massa problem. Till slut gick jag till hon, i stället för att cykla. haha lata mig. Var med madde också, hade en perfekt kväll.

ElinN och amandaE jag litar på er till 100% jag älskar er!<33

fredag 15 augusti 2008

Skåne ( lund )

(bild från sydöstra skåne , kopiera ej)

hej. För cirka 2 timmar sen kom jag hem från skåne. Kom då hem vid tio över sju. Just nu orkar jag inte skriva om allt jag har gjort men jag kan skriva lite;Har hunnit med massa saker åkt till österlen ( östra skåne) - det är jättefint där juu, åkt över till danmark kronborg slott badat, varit ute och sprungit 2 ggr för att hålla mig i så bra form som möjligt ingör lilla vm. Det har verkligen varit en kul resa, plust att vi har tagit en Massa kort som jag inte kommer lägga upp här utan på pixbox, eller bdb. Medans jag har varit borta har jag missat 3 träningar plus en match :/ menmen sånt är livet.

tisdag 5 augusti 2008

5 augusti

För er som vill veta ; Vaknade idag först vid halv sex, för att solen lyste rätt igen fönstret, låg vaken i en timme om inte mer och kunde inte somna så jag tog ett lakan och satte för fönstret det blev lite bättre, sen somnade jag ialfall , måste verkligen sätta upp rullgardinerna.

Ikväll blir det fobollsträning 18.00-19-30! :)
På torsdag blir det KANSKE skåne men det är inte alls säkert änn.
Nästa vecka på fredag-söndag börjar lilla vm.
Bilder från Luleåspelen kommer sen

Skriver kanske mer i kväll. Hejdå/ Melle

lördag 2 augusti 2008

luleåspelen



hej. Idag vaknade jag typ halv nio, for sen till ica där vi hade samling sen direkt till gammelstad, våran första match var 10.45. Spelade i går mot Toto vann med 4-0 men vi hade kunnat spela bättre. I dag var första matchen mot lira vann med 2-0, sen mot lira i gen med 2-1 och så sista machen mot toto igen 8-0 - vi spelade riktigt jäkla bra, bra passningspel också. Ska spela final i morgon mot lira =)