måndag 30 juni 2008

fredag: vakande vid tio fixa mig åde, sen for jag till boden alive m.elin.n& ammi.e & anna. Vid tre var där till typ 5 åkte virvelvinden m.amanda, den var kul , men jag blev bara lite yr efteråt men inte mkt. Sen for vi hem. Och sen på kvällen for vi dit i gen hittade inte dom så gick med pappa & kollade såklart på Ola, fick stå cirka en timme för att få autograf och de! , men det var det värt=)<3>

lördag: var vi hos några som vi känner, åt middag nått kött+ pommfrites & pepparsåså. spela och såg på film med emelie åt chips åde. Sen for vi hem kring halv 1.

söndag: vakna typ kring tolv la mig sent både fredag och lördag. Då kom elin och amanda förbi och de skulle till björknäs badet , jag drog också dit men inte förrän typ halv två, var där till fyra, for hem sen äta sen var det match mot f.93.
Vi spelade riktigt bra i större delen av matchen. jag fick en rejäl smäll i foten kunde inte gå på den, det känndes som den hade gått av. Fick hoppa in till bänken på ett ben, gjorde svin ont! Tänkte NEEEJ! nu kanske jag inte kan vara med i borläng(dale carlia) men vi for och kolla och det var inget allvarligt, bara en stukning så kommer mest troligt att kunna spela i borlänge!:) Idag var det jätte fint väder varmt och de.
Det är lovat fint väder i borlänge när vi ska vara där:]

torsdag 26 juni 2008

Fotboll <3

lördag: vaknade såg tv. Sen mest tagit det lungt hela dagen. Såg film sen kom elin.n ammi & madde förbi var med dom cykla runt lite, sen till mig åt lite godis och sånt, sen till madde sen for jag hem.

onsdag: for till stan i dag eftersom att många affärerna hade öppet till 22.00. Köpte nå grejs till håret. Gick runt ett tag fanns ganska mkt, det var mycket reor.

torsdag: dagen då. vaknade vid halv tio såg tv åt frukostsen sprang 4 km fick inte så bra tid, men hade intervall träning. Hjälpte till att städa viden lite. Efter det var det träning mest springa, och teknik spelade inget. I morgon vet jag inte vad jag ska göra kanske stan och boden alive m.elin.n och nåra till, men vet inte än om jag ska på det får se. Fått nyaskor typ foppa tofflor. På söndag är det träningsmatch mot flickor 93.

vi ska ju åka tåg till borlänge det tar typ en dag att åka dit. Det kanske blir skellefteå sen till mormor och morfar. I augusti är det luleå spelen tror det är i början. Och ngn gång i aug kanske vi ska åka till skåneoch träffa all släkt:] , kanske får träffa lykke då, saknar henne har typ inte sett henne på 2 år.


FOTBOLL när jag tänker på fotboll tänker jag på en stor plan med stora strålkastare en plan med gräs och en boll som flyger , fotbollskor. Kommer också att tänka på alla fotbollsminnen med fotbollslaget tex när vi vunnit bodencupen, men de absolut bästa var nog jag kommer inte på något just nu men det finns många. Sen finns det ju nått dåligt som hände under umeå- 06 att det brann två ggr men ändå kom vi trea trors omständigheterna. Just nu är det uppehåll med matcherna i fotbollen, men det är ju träning 3 ggr i veckan. Ska bli skoj att åka till borlänge och förhoppningsvis få bra minnen därifrån. Fyller ju år när vi är i borlänge, eller när vi ska åka hem måste ju skriva en önskelista vad jag önskar mig. Det blir nog en del shopping där borta. Har nästan bara fotboll i huvudet nu, vill spela hela tiden.

Borlänge nästa;>


torsdag 19 juni 2008

Dikter av mig ; jag har sett åt ditt håll ett tag nu men jag vet inte vad jag ska göra, varje gång jag ser dig börjar mitt hjärta att bulta några extra slag , varje blick från dig blir jag alldeles knäsvag, när jag tänker på dig blir jag alldels varm.

Jag gillar dig men frågan är om du gillar mig, du finns alltid i mina tankar vad jag än gör,
Mitt hjärta säger att du är den rätta, men jag vill inte ha massa smärta , vill att det ska bli vi.
Vill att du ska vara nära mig hela tiden, hade du varit min hade jag hållt hårt i dig. Gillar dig för den du är. Du kanske inte vet att jag gillar dig, men jag vill att du ska veta.

Mitt hjärta är tomt det fattas en pusselbit i det, och det är du.

Det är Tillsammans med dig kan jag klara allt. Om du skulle bli min skulle jag vara din så länge du vill det.

ps. Kopiera ej!

När jag säger baby vill du vara min?

Jag kommer visa dig respekt kärleken har ett dödligt vapen jag svär jag blir alldeles knäckt av att inte ha dig breve. Jag gör allt för dig varenda sekund jag får va med dig känns som en evighet, Så snälla se mig för den jag är på riktigt. Allt jag säger är sant & väldigt viktigt. Jag är inte hel när du inte är hos mig. Du är den enda som ser mig som den jag är. Utan dig kommer jag ingenstans. Så snälla ge mig en chans

Mitt hjärta är tomt det fattas en pusselbit i det, och det är du.

Det är Tillsammans med dig kan jag klara allt. Om du skulle bli min skulle jag vara din så länge du vill det.

onsdag 18 juni 2008

hej. Just nu handlar det mycket om fotboll träningar+ matcher o.s.v. men det är ju kuuul:)
Och sen nu sverige som spelade mot ryssland matchen blev 2-0. Vaknade kring 9 idag morgon pigg? Nej. Ok for sen till panelen med mor och kompis till hon, fick nötbiff & pommes+ pepparsås mums. Efter det gick jag på stan en stund köpte till godis åde. Sen gick jag till mors jobb och sen på stan i gen, orkade inte stanna så länge var svin trött. Fick åka hem sov en stund , men kände mig ändå stel i ljumskarna. Kändes ändå ganska bra under matchen, nu känns det typ inte så mycket men får väl se hur det är i morgon. For till matchen i notviken på tunavallen, matchen blev 3-2 till dom, vill spelade ändå bra, speciellt i andra halvlek sista tjugo minuterna.


Snart är det ju borlänge ska vara där i en veckan:) <3

torsdag 12 juni 2008

hej, nu var det bloggande i gen har inte orkat , har ju sommarlov!=) just nu är det väl inte så mycket som händer mest fotboll, vaknade kring halv elva i dag, for t till stan med mamma skulle fixa lite grejs,sen var det hem och så träning 17.00-18.30, vi hade mest teknink skott o match.
På lördag är det match i junosoando typ samling 07.45 och sen vara där stor del av dagen , vet inte riktigt hur långt det är dit men cirka 30mil?

Sen ska vi kanske börja boxas / brottas med handbollen om ett tag, det kommer vara frivilliga träningar men ändå det låter ganska kul har aldrig testa boxas/brottas får se hur det blir med det, nu är det ju nått att vi springer på I19 på måndagar och de, men just nu är det ganska mycket fotboll som gäller träningar+ matcher, så får se när jag kan gå på sånna.


Semester kanske blir skåne efter borlänge :)
cirka 22dagar ( 3 veckor) kvar till dale carlia:)<3

tisdag 10 juni 2008

Hej , idag har jag gjort: åkte bil till råne för att lämna av brosan som skulle dit, efter det for hem såg på film hela vägen dit och hem typ, kom hem film i gen sen tv , och sen datorn igen. Har typ inte gjort nå tänker hela tiden att jag ska göra saker men jag sitter fast vid datorn.

I morgon blir det nog luleå får se, sen fotbollsträning.
torsdag: träning , lördag: borta match mot junusoando. söndag; träning

Innan var det ju super varmt , men nu har det ju blivit nästan kallt i dag var det cirka 9 grader.


Här är vädret de närmaste dagarna. Om det inte stämmer gå in på www.svt.se/vädret





Boden, Sverige

Måndag kv
Molnigt
4°C
Tisdag na
Regn eller regnskurar
3°C
Tisdag mo
Regn eller regnskurar
3°C
Tisdag em
Regn eller regnskurar
2°C
ost
0 m/s
ost
2 m/s
ost
5 m/s
ost
6 m/s
I dag: Temp 7°C, Nederbörd/timme: 1.2 mm Solupgång kl.01:06 01:06 Solnedgång kl.00:05 00:05
I morgon
Onsdag
Torsdag
Fredag
Regn eller regnskurar
2°C
Skurar
7°C
Regn eller regnskurar
4°C
Skurar
10°C
ost
6 m/s
nordost
5 m/s
nordost
2 m/s
nordost
2 m/s

söndag 8 juni 2008

hej. i dag har jag först städat sen inte gjort så mkt tagit det lungt, efter det var det match på pite västra, vi hade jätte mkt skott på mål första halvleken och dom typ inga men dom fick ett mål då stod det 0-1 till . Vi ägde dom typ hela matchen Men matchen slutade 1-1, tkr det gick bra för mig



lite dikter!:)

När jag ser din blick
Vet jag att du tittat på mej länge
När du inte pratar med mej
Vet jag att du bara är blyg
När du tittar bort
Vet jag att du rodnar
När jag talar till dej
Vet jag att du ler åt mej
När du sitter bredvid mej
Vet jag att du känner dej varm
När jag gör likadant
Vet jag att vi älskar varanndra
Så säg mej varför det aldrig blir vi
Jo vi är för blyga
Och statusen står ivägen

Minns du älskling?

Minns du alla delade andetag,
hur våra fingrar trasslades ihop med varandra?
Hur du kramade min hand lite hårdare än vad den tål,
bara för att visa att du aldrig skulle släppa?

Minns du hur du torkade mina tårar,
Hur du smekte bort ångesten från mina tankar?
Och hur du lät mig somna i dina armar,
när mörkret gjorde lite för ont?

Minns du hur min hud kändes mot din,
hur mina fingertoppar nuddade din rygg?
Hur jag kysste din nacke,
Och hur det kändes att vakna vid min sida?

Älskling, minns du att du älskade?

fredag 6 juni 2008

hej. har väl inte gjort så mkt i dag, varit mest hemma for till ingvigningen av boden arenan. Suttit vid datorn tv o.s.v.
I morgon vet jag inte vad som händer får väl se.

Amanda Eriksson~ Elin Nedlund

Ni är så jäkla snälla, ni betyder för mig, har alltid så kul med er. Ville bara att ni ska veta det Ily!<33

torsdag 5 juni 2008


skolavslutning; vaknade fix åde, gick till bussen , sen när jag kom till skolan så skulle alla 6or och 7or till aulan och höra på kören och sen höll rektorn ett tal, efter det gick vi till hemklassrummet och fick var sin glass, sen skulle vi bära ut bänkarna Sen sommarlov!:D<3

onsdag 4 juni 2008

image82

hej idag hade vi somvmorgon till tio skulle va på kvarängen då.Fast jag vaknade vid halv nio cyklade till tobbe & efter en stund kom martin med, cyklade till kvarängen, vi satt typ i skuggan hela tiden , för det var så varmt i solen, dessutom hade jag inga shorts på mig utan långa varma mjukisbyxor;s han inte leta shorts på morgon.
Sen så gjorde vi typ inte så mkt, spelade kubb det var kul:b Sen hade vi lunch var faktiskt ganska god mat.


I kväll var det meningen att jag skulle spela match, men det gick inte för jag har lite
feber och mår inte så bra:/ menmen det är ju en match på söndag och då borde jag ju vara frisk!(y)

Idag var ju sista dagen vi var i skolan vi var ju inte i skolan men ialfall, i morgon är det skolavslutning börjar visserligen 08.30 men sen är det SOMMARLOV:D<3
I morgon efter avslutningen vet jag inte vad jag ska göra antar att det blir att äta glass
. Söndag: serie match mot lira.

tisdag 3 juni 2008

image78
image74
har inte gjort något speciellt idag så jag tänkte skriva en fakta ruta om c.ronaldo.

Namn: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro
Född: 5 Februari 1985
Längd: 1,85m
Vikt: kg Land: Portugal
Födelsestad: Funchal, Madeira, Portugal
Tröjnummer: 7
Position: Höger mittfältare, Anfallare
Klubb: Manchester United (2003- )
Ungdomsklubbar: CF Andorinha, CD Nacional Övriga Klubbar: Sporting CP (2001-2003)

Titlar: Manchester United FA Premier League: 2006-2007 FA Cupen: 2004 Engelska ligacupen: 2006 Community Shield: 2007 Landslaget EM-tvåa: 2004 Utmärkelser: Årets Player of the year i England: 2007 Årets Young Player of the Year i England: 2007 Årets Fans Player of the Year i England: 2007 Uttagen till Premiership Team of the Year: 2005-2006, 2006-2007 Barclays Player of the Season: 2006-2007 Football Writers' Association Award: 2007 Barclays Player of the Month: November 2006, December 2006 Fansens Player of the Month: Oktober 2006, Februari 2007 Portugals sportspersonlighet: 2006 Portugals Footballer of the Year: 2007 Sir Matt Busby Player of the Year: 2006-2007 Manchester United spelares Player of the Year: 2006-2007 FIFPro World XI: 2006-2007 Uttagen till UEFA Team of the Year: 2004, 2007 Uttagen till EM 2004 Team of the Tournament Uttagen till FIFA World Cup All-Star Team: 2006 Silverbollen: 2007 FIFPro Special Young Player of the Year: 2005, 2006 Ronaldos hemsida: Manchester Uniteds sida för Ronaldo.
image64
hej, idag har det inte hänt så mycket på skolan så började vi med att ha en liten snabb genom gång om vad vi skulle göra i dag, vi började med att ha ngn språklek eller ngt , låter ju inte särskilt kul men vi körde stad och land i stället, efter det skulle vi baka smulpaj det var mums(y)

Sen hade vi lunch direkt efter , orkade typ inte äta mycket lunch åt ganska mycket smulopaj i stället xD
Efter det hade vi sport och då skulle vi typ göra olika saker pyramider m.m. Sen skulle vi städa skåpen gick faktiskt ganska snabbt, slutade kring 13.20 men var sen tvungen att vänta på bussen så gick 14.00 eftersom att jag inte orkade gå hem.



I morgon har vi sovmorgon till tio:) Skönt! Nu är det ju bara i morgon och sen är det äntlingen slut! Sjuan har typ gått skit snabbt ju
2 dagar kvar till sommarlovet!<33

måndag 2 juni 2008

image63Hej inte gjort så mkt i dag. Vaknade lite senare i dag. Fick veta i dag av anita att Zizzi hade fått en spricka i varje handled:( Stakars dig:( tänker på henne - inge bad, fotboll mm tills det är läkt. I går borta matchen mot alvik hände det:(


Först när jag kom till skolan hade vi lite info om i dag. Sen hade vi brännbollstunering våran första match var typ vid 10 tiden så fick typ sitta och tråka i 1h och 15 min. Gick väl sådär.
Efter det hade vi lunch och sen började den sista matchen kring 12 . Den gick faktiskt ganska bra, blev lika.
Ändå ganska chill dag bara brännboll vi var troll..

så här kommer min vecka se ut: tisdag: baka på skolan slutar kl: 14:00. fotbollsträning
Onsdag: Sovmorgon till tio ska vara på kvarnägen då , slutar trolingen vid 2 tiden. fotbollsmatch:)
Torsdag: skolavslutning i Aulan. sen sommarlov:) fotbolsträning

image67

söndag 1 juni 2008

hej. nu är det inte många dagar kvar, måndag är det brännbolstunering . De andra dagarna vet jag inte men antar att det blir ganska chill. Idag har jag typ inte gjort ngt t känner från i går, kan inte vara med på matchen i kväll mot alvik:(. Om folk undrar är det bara att fråga.

Nu är det sommar , äntligen!:) det är ganska varmt ute, kanske 20 grader eller ngt sånt.
Nu är det bara typ 3 dagar kvar i skolan och dom dagarna kommer troligen vara ganska så lugna Skönt!


image60