hejsan. Har nu haft ett litet uppehåll med bloggskrivandet kan då säga att det fatkiskt har varit ganska skönt istället har jag gjort saker som måste göras, gjort läxor & fixat i rummet.
Idag är det lördag som innebär att det äntligen är helg. Jag kan ju inte direkt säga att det har varit en tung vecka precis med en hel vecka av skoldagar. För vi började ju i torsdags, det tycker jag faktiskt var lite onädigt, varför kunde dom inte låta oss ha två dagar till ledigt?! eftersom att jag undrade som frågade jag en lärarare & hon sa att vi måste ha ett antal skoldagar som vi går per år för att det ska bli rätt antal dagar under ett helt år därför var vi tvugna att börja då.
Dessutom slutade vi ju inte särskilt tidigt untan halv fyra första dagen & allt. aja nog om det. En annan sak som jag har tagit upptäckt är att vi får sommarlov en vecka senare i år än vi har fått alla andra år. I år får vi sommarlov den 12juni istället för den 5. Och då började tankarna snurra i huvudet, i och med att man kan får kortare sommarlov. Men jag har hört att vi kommer få en vecka förlängt på vårt sommarlov pga det så då förlorar man ju inte så mycket. I allfall skolan på torsdagen började väl hyfsat bra, vad ska man säga första skoldagen är väl inte så kul efter ett rätt långt lov men det går ju. Hade ju lektioner ända til halv fyra, dessutom just natten till torsdagen kunde jag inte sova fast jag gick & lag mig relativt tidigt vid tio tiden så somande jag inte förräns kanske 3 eller om det var 4 så då fick jag ju inte mer än 3-4 timmar sömn & det är alltdels för lite behöver sova minnst 8-9 timmar för att inte var så himla trött under dagen. Klarade ju dagen i alla fall men sen när jag kom hem var jag jätte trött inte så himla konstigt, dels hade jag ju sovit 3-4 timmar & på det gått skolan från 08.30- 15.30. Var också första handbollsträning då men jag kunde / orkade verkligen inte kroppen sa helt i mot så det blev inte någon träning då för min del.
Igår hade jag i allfall fått betydligt mer sömn & sovit mycket bättre somnade nästan vid halv elva. I allafall så var skoldagen inte så värst påtungande för kroppen. Har några läxor till nästa vecka & de flesta av dem är redan gjorda. Nu på tisdag ska vi till ungdoms mottagningen med klassen dock inte sammtidigt blir för mycket folk då.
Lördagen idag har hittils tillbringads delvis på stan & sen här hemma framför datorn. Rästen av lördagen blir det nog mest att jag sitter här & sen kanske plockar runt lite. Och i kväll blir det nog att se någon film & sen bara mysa på. Hade dock tänkt mig att vara m.någon frågade amanda men hon är sjuk så det går inte. Kanske frågar någon annan får väl se är rätt så slut i kroppen sen handbollsträningen i går så påfrästade ordentligt med träningsvärk, men det går ju över efter någon dag, hoppas bara att jag kan vara med på fotbollsträningen i morgon. Det kan hända att jag lite senare idag lägger upp lite bilder som jag tog idag, så håll utkick!
/ Melle
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar