Idag har jag inte gjort något speciellt så det får bli en: att göra lista:
* Rensa garderoben[ ]
* Städa rummet [ ]
* Rensa lådor i rummet [*]
*
måndag 28 juli 2008
onsdag 23 juli 2008
Bloggande
nej nu måste jag gå ut i garage och hjälpa till så det blir någonting gjort av mig, skriver mer om det senare. Men först tänkte jag skriva lite om bloggande. Har märkt att jag blivit bättre att blogga varje dag nu och oftast skriver jag ganska mycket. Jag menar en blogg ska man ju som ryckas med av och bara vilja läsa mer och mer utav , eller? Jag själv vill läsa en blogg som det står mycket i som jag rycks med av
ha det bra / melle
ha det bra / melle
Sprungit & dator
hej. tisdag: vaknade jag vid halv tio som jag har gjort nån vecka nu, för jag har nästan lyckats vridigt tillbaka dyngsrytmen. Fix , ringde till elin var m.hon och amanda vi cykla till godis arenan sen tbx till bodsvedjan till bron och satt där och bara chillade. Sen cykla vi till amanda var m.hon och elin sen skulle elin hem var hos ammi till typ sextiden på kvällen.
Idag har jag joggat cirka 5km fick upp flåset också. Fast i början av dagen så snacka jag i tele m.amanda men hon kunde int va m.mig skulle storstäda eller nått. Så har mest suttit vid datorn, spelat röja flaggor på msn fölorade mest.. Nu sitter jag vid datorn igen, men snart ska jag ta och hjälpa till att städa i garage+vinden.
I morgon börja fotbollen igen från sitt lilla korta uppehåll den första träningen på lite mer än en vecka.
Idag har jag joggat cirka 5km fick upp flåset också. Fast i början av dagen så snacka jag i tele m.amanda men hon kunde int va m.mig skulle storstäda eller nått. Så har mest suttit vid datorn, spelat röja flaggor på msn fölorade mest.. Nu sitter jag vid datorn igen, men snart ska jag ta och hjälpa till att städa i garage+vinden.
I morgon börja fotbollen igen från sitt lilla korta uppehåll den första träningen på lite mer än en vecka.
måndag 21 juli 2008
Regn+ fotboll
hej. I går kom vi hem från skellefteå, har varit solit och varmt . Nu har vi haft ledigt från fotbollen i en vecka, på torsdag börjar vi träna igen. Här kommer ett lite schema om fotbollen, har flera matcher än detta men skriver bara de här nu.
* Träningsdagar 25-26 juli
* Luleåspelen 1-3 aug
* 15-17 aug Lilla Vm slutspel
* Träningsdagar 25-26 juli
* Luleåspelen 1-3 aug
* 15-17 aug Lilla Vm slutspel
fredag 18 juli 2008
stan & ont i halsen
hej. vaknade i dag vid halv tio och kände mig snuvig och hostig. Gick upp slog på tvn och höll nästan på att somna igen. Sen åt jag frukost. For till stan köpte ett par jeans shorts,en t- shirt och ett linne. Sen har jag sett på film. Nu mår jag inte så bra hostig och riktigt ont i halsen>_<>
torsdag 17 juli 2008
Jogging + Gräsklippning
hej. Onsdag: var på dollarstore med mor, och såklart råkade jag välta ut ett ställ med tuggummi, jag bah, det var inte jag, haha men det stod ju så "himla" stabilt.
Idag så var det tänkt att jag skulle jogga typ 4km, men det gick inte det tod i mot när jag sprang så sprang typ inte nå mycket. Har typ blivit lite sjuk.
fredag:
På lördag far vi ju till skellefteå, ska vara där i en dag eller flera dagar vet inte . Aningen kommer jag hem på söndag eller så på tisdag vet inte än. Måste i såfall börja packa.
jag saknar Elin Nedlund & Amanda Eriksson!<33
Hej då! ha det bra:) / melle
Skeiver om i dag senare.
Idag så var det tänkt att jag skulle jogga typ 4km, men det gick inte det tod i mot när jag sprang så sprang typ inte nå mycket. Har typ blivit lite sjuk.
fredag:
På lördag far vi ju till skellefteå, ska vara där i en dag eller flera dagar vet inte . Aningen kommer jag hem på söndag eller så på tisdag vet inte än. Måste i såfall börja packa.
jag saknar Elin Nedlund & Amanda Eriksson!<33
Hej då! ha det bra:) / melle
Skeiver om i dag senare.
tisdag 15 juli 2008
Sommarlov
hejhej! Måndag: I dag kom min bror har inte träffat han på cirka 3 månader så det är kul:) Jag och mor for med han på stan, kolla mest.
Tisdag:Vaknade familjen sjöng för mig eftersom jag har fyltt år, efter det åt jag frukost for till luleå med mor och bror gick in på max. mums^^ Köpte typ ingeting förutom ett slingpaket( har gjort nya blonda slingor)
På lördag ska vi iallfall mest troligt till skellefteå till mormor och morfar och vara där ett par dagar:) Saknar dig Elin Nedlund!<3
Tisdag:Vaknade familjen sjöng för mig eftersom jag har fyltt år, efter det åt jag frukost for till luleå med mor och bror gick in på max. mums^^ Köpte typ ingeting förutom ett slingpaket( har gjort nya blonda slingor)
På lördag ska vi iallfall mest troligt till skellefteå till mormor och morfar och vara där ett par dagar:) Saknar dig Elin Nedlund!<3
måndag 14 juli 2008
Borlänge Dale carlia 5-12/7
lördag: tåg avgång 22.10.
söndag: kom till gävle tågstation på morgonen någon gång. Sen skulle vi blåsa upp våra madrasser och fixa i ordning. Sen gick vi till kupolen och åt lunch. På kvällen var det invigning vi hade tuperat håret och skrivet tif i pannan.
måndag: minns inte vad jag gjorde men vaknade någon gång vid kvart över åtta eller något. Hade match mot lunds bk i spöregn 16.30 förlorade med 4-2. Grattis Helena 14år<3
tisdag: hade vi match mot bollnäs 09.10 tidigt, hade större delen av matchen vann med 3-2:)
Sen hade vi en till match mot fanna bk vann den också med 4-0 det var en mycket bra match. Var på disco.
Onsdag: Match mot kvarnsveden vi hade stor del av matchen men det nådde inte riktigt ändå fram dom vann med 2-1. Gick på badet m.sara, helena, ida & emma-bl. Det var inte så kul som jag trodde men det var ändå bra, röret som heter Red Eye var nog det roligaste.
Torsdag: Spelade vi match mot Tynset vi var taggade och spelade riktigt bra matchen blev 2-2. Är riktigt nöjd med den, det var riktigt roligt att spela. På kvällen såg vi allsån i Mellsta ( Brolle ) Det var typ ingen som ville gå på den förutom typ 2st men vi gick på den i allfall. De andra ville se Åsunda killarna som hade hejat på oss mycket.
Fredag: Vi spelade typ om 11-12 eller något. Vi spelade mot Romfartuna GIF vi hade ju Hela matchen med förlorade på straffar. Jag packade i hop de mesta av mina grejer så jag inte skulle ha så mycket kvar. Mamma och Pappa tog typ massa grejer eftersom dom skulle åka bil upp.
Lördag: Min födelsedag i dag!:P Vaknade tidigt vi hade ju ingen match men var tvungen i allfall för att gå och äta frukost. Sen packade jag i hop sista grejerna skulle egentligen ha gått och sett finalerna men det blev inte. Täby vann flickfinalen och Navaro något mexikanskt lag vann pojkarnas. Gick först till kupolen m. sara & helena emma & ida. Sen mötte vi jennifer och jenny vi gick in på lidl mat och kakor till tåget. det var bara vi, vican & gunnar som åkte tåg. Vi åkte buss till stan och där åt vi på någon restarant. Sen gick vi till tågstationen och väntade där i cirka 1h. Sen for vi till gävle och var tvungen att vänta där i 2h jobbigt. Jag sov jätte bra denna natt.
Söndag: Kom till boden vid 11.10 pappa kom och hämtade mig.
söndag: kom till gävle tågstation på morgonen någon gång. Sen skulle vi blåsa upp våra madrasser och fixa i ordning. Sen gick vi till kupolen och åt lunch. På kvällen var det invigning vi hade tuperat håret och skrivet tif i pannan.
måndag: minns inte vad jag gjorde men vaknade någon gång vid kvart över åtta eller något. Hade match mot lunds bk i spöregn 16.30 förlorade med 4-2. Grattis Helena 14år<3
tisdag: hade vi match mot bollnäs 09.10 tidigt, hade större delen av matchen vann med 3-2:)
Sen hade vi en till match mot fanna bk vann den också med 4-0 det var en mycket bra match. Var på disco.
Onsdag: Match mot kvarnsveden vi hade stor del av matchen men det nådde inte riktigt ändå fram dom vann med 2-1. Gick på badet m.sara, helena, ida & emma-bl. Det var inte så kul som jag trodde men det var ändå bra, röret som heter Red Eye var nog det roligaste.
Torsdag: Spelade vi match mot Tynset vi var taggade och spelade riktigt bra matchen blev 2-2. Är riktigt nöjd med den, det var riktigt roligt att spela. På kvällen såg vi allsån i Mellsta ( Brolle ) Det var typ ingen som ville gå på den förutom typ 2st men vi gick på den i allfall. De andra ville se Åsunda killarna som hade hejat på oss mycket.
Fredag: Vi spelade typ om 11-12 eller något. Vi spelade mot Romfartuna GIF vi hade ju Hela matchen med förlorade på straffar. Jag packade i hop de mesta av mina grejer så jag inte skulle ha så mycket kvar. Mamma och Pappa tog typ massa grejer eftersom dom skulle åka bil upp.
Lördag: Min födelsedag i dag!:P Vaknade tidigt vi hade ju ingen match men var tvungen i allfall för att gå och äta frukost. Sen packade jag i hop sista grejerna skulle egentligen ha gått och sett finalerna men det blev inte. Täby vann flickfinalen och Navaro något mexikanskt lag vann pojkarnas. Gick först till kupolen m. sara & helena emma & ida. Sen mötte vi jennifer och jenny vi gick in på lidl mat och kakor till tåget. det var bara vi, vican & gunnar som åkte tåg. Vi åkte buss till stan och där åt vi på någon restarant. Sen gick vi till tågstationen och väntade där i cirka 1h. Sen for vi till gävle och var tvungen att vänta där i 2h jobbigt. Jag sov jätte bra denna natt.
Söndag: Kom till boden vid 11.10 pappa kom och hämtade mig.
lördag 5 juli 2008
borlänge nästa! :)

hejhej. Idag har jag mest tagit det lungt varit på ica & sånt, köpte lite mat till resan. I kväll vid 22 tiden åker vi till borlänge då som jag skrivit innan menmen. Har inte så mycket att skriva om till er. Kommer sakna mina vänner. Kommer inte skriva nå mer här föränn vi kommer hem nästa måndag. Nu MÅSTE jag packa klart! men jag packade lite i morse men just nu är jag bara såå trött. Efter borlänge blir det kanske skellefteå till mormor & morfar, i augusti blir det kanske skåne:)
ha det bra / melle
fredag 4 juli 2008
4Juli

hej! har just startat en ny blogg har redan en men ska försöka göra en snygg design till denna. I morgon ska jag åka tåg med mitt fotbollslag ner till borlänge (dale carlia cup) det ska bli skoj vi kommer spela cirka en match per dag och kommer få mycket fritid ska bli skönt, tar ju cirka över en natt att komma dit ner. Ska vara där i en vecka. Blir troligen en del shopping får se hur hur mycket tid man har har shoppa på men ganska länge abtar jag och mycket kläder finns det.
I dag har jag inte gjort så mycket vaknade kring halv tio gjort det sen i tisdags lagt mig sent många dagar nu, for med mamma på stan skulle köpa fotbollsockar och nya benskydd till cupen. Kan också skriva lite vad jag har gjort förra helgen
fredag: vakande vid tio fixa mig åde, sen for jag till boden alive m.elin.n& ammi.e & anna. Vid tre var där till typ 5 åkte virvelvinden m.amanda, den var kul , men jag blev bara lite yr efteråt men inte mkt. Sen for vi hem. Och sen på kvällen for vi dit i gen hittade inte dom så gick med pappa & kollade såklart på Ola, fick stå cirka en timme för att få autograf och de! , men det var det värt=)<3>
lördag: var vi hos några som vi känner, åt middag nått kött+ pommfrites & pepparsåså. spela och såg på film med emelie åt chips åde. Sen for vi hem kring halv 1.
söndag: vakna typ kring tolv la mig sent både fredag och lördag. Då kom elin och amanda förbi och de skulle till björknäs badet , jag drog också dit men inte förrän typ halv två, var där till fyra, for hem sen äta sen var det match mot f.93.
Vi spelade riktigt bra i större delen av matchen. jag fick en rejäl smäll i foten kunde inte gå på den, det känndes som den hade gått av. Fick hoppa in till bänken på ett ben, gjorde svin ont! Tänkte NEEEJ! nu kanske jag inte kan vara med i borläng(dale carlia) men vi for och kolla och det var inget allvarligt, bara en stukning så kommer mest troligt att kunna spela i borlänge!:) Idag var det jätte fint väder varmt och de. Det är lovat fint väder i borlänge när vi ska vara där:]
hejdå! ha det bra / melle
hej. Inte gjort så mycket idag, varit på stan med mor. Köpte inte så mycket fotbollssockar& beskydd sen for vi till dollar store köpte godis. Har också klippt gräset eller i allfall halva gräsmattan. Nu måste jag packa klart det sista i kväll eller i morgon så det blir gjort. Undrar om väskan som jag har nu räcker-
Sen nog mest ta det lungt och lägga mig hyfsat tidtigt tåget går vid tio tiden på kvällen, men vill inte vara hur trött som helst sen. Det kommer typ vara en match per dag i borlänge skönt med mycket fritid, ngn dag är det fler matcher men inte ofta. Detta är mitt 30 inlägg i bloggen, det ska också bli en lista att göra saker.
• packa klart[*]
• städa rummet[*]
• skriva önskelista[*]
• rensa garderob om finns tid[ ]
• byta rum[ ]
Sen nog mest ta det lungt och lägga mig hyfsat tidtigt tåget går vid tio tiden på kvällen, men vill inte vara hur trött som helst sen. Det kommer typ vara en match per dag i borlänge skönt med mycket fritid, ngn dag är det fler matcher men inte ofta. Detta är mitt 30 inlägg i bloggen, det ska också bli en lista att göra saker.
• packa klart[*]
• städa rummet[*]
• skriva önskelista[*]
• rensa garderob om finns tid[ ]
• byta rum[ ]
torsdag 3 juli 2008
Boden arenan
hejhej. vaknade kring tio såg tv åt frukost. Efter det började jag städa vinden tsm med familj. Sen suttit vid datorn åde. Sen vid åtta ellr nå drog kom elin & då drog vi till boden arenan, såg boden- bk forward boden vann med 3-1, dom spelade mycket bra. innan vi for till boden arenan så kastade vi av oss hjälmarna & jag: men hur ska vi hitta dom sen då? elin: men jag kommer i håg, sen när vi skulle hem så sa vi: men vart fan är dom , vi hittade dom inte haha!^sen körde jag ner med cykeln i diket fn vad vi garva haha: ) Måste också packa klart till borlänge åker ju på lördag har ju fredag på mig och dan på lördag men iallfall.
Vickan har fyltt år i dag, Grattis till dig! :)<3>





Vickan har fyltt år i dag, Grattis till dig! :)<3>
Elin Nedlund & Amanda Eriksson ni vet inte hur mycket ni betyder för mig jag älskar er tjejer!<3333
Två dagar sen bär det i väg till dalarna , (borlänge) ! :]





hejhej. vaknade kring tio såg tv åt frukost. Efter det började jag städa vinden tsm med familj. Sen suttit vid datorn åde. Sen vid åtta ellr nå drog kom elin & då drog vi till boden arenan, såg boden- bk forward boden vann med 3-1, dom spelade mycket bra. innan vi for till boden arenan så kastade vi av oss hjälmarna & jag: men hur ska vi hitta dom sen då? elin: men jag kommer i håg, sen när vi skulle hem så sa vi: men vart fan är dom , vi hittade dom inte haha!^sen körde jag ner med cykeln i diket fn vad vi garva haha: ) Måste också packa klart till borlänge åker ju på lördag har ju fredag på mig och dan på lördag men iallfall.
Vickan har fyltt år i dag, Grattis till dig! :)<3
Vickan har fyltt år i dag, Grattis till dig! :)<3
Elin Nedlund & Amanda Eriksson ni vet inte hur mycket ni betyder för mig jag älskar er tjejer!<3333
Två dagar sen bär det i väg till dalarna , (borlänge) ! :]





Prenumerera på:
Inlägg (Atom)