torsdag 30 oktober 2008

Slö dag & stan



hej. Idag har jag mest " slöat" hemma. Men har inte orkat göra ngt. Har faktiskt mest rört mig mella datorn och matborde. Fast har ju också varit på stan lite, köpte nå sminkgrejs, och lite underkläder.
Har inte kunnat vara med på någon träning denna vecka heller:( har fortfarande virusarna på mig inte så kul. I allafall i morgon ska jag först kanske till luleå & efter det på kvällen på halloween party, så det ska bli kul!(: Idag öppnade jag & läste faktiskt ur hk boken för första gången den här veckan * stolt*. Och no boken har jag öppnat och läst i tidigare, läste på lite idag också. Jag måste ju ha prov i det efter lovet. och hk prov på tisdag. Nu vill jag verkligen bli frisk, är inge kul med en långvarig förkylning, och om ngn undrar hur jag då kan"ränna" runt på stan osv, jag är inte så pass sjuk att jag inte skulle kunna göra det nu, men att träna kan/ får jag inte göra förrän jag är frisk. I går var jag frästen med amandah,elin,madde,lina & jennifer.w på tjejkvällen, jag köpte inget förutom godis då. Men vi hade riktigt kul. Det var lite kort om vad jag har gjort. Nu ska jag gå och ta bort sminket, och sen sova. Kram Melle

onsdag 29 oktober 2008


Idag fick det bli plättar,grädde och hallonsylt & så mjöl såklart till kvällfika!:)

tisdag 28 oktober 2008

fixade frysiren lite.

Hej. Nu ska jag snart gå och lägga mig har för en liten stund sen vispat grädde och ätit plättar, men först åt jag kottler & potatis men blev inte mätt på det;p. Så fick äta mer. Nu måste jag dra.
Skriver mer i morogon. Godnatt!
Kram Melle!


Mitt mellanmål fick bli två ost smörgåsar & en kopp varm choklad!:)

Dagen började med att jag vaknade kring halv elva. Åt frukost risgrynsgröt & lite frukt.
Sen har jag varit ute och fotat lite också bilder från det kommer nu. Idag blir det troligen luleå ska kolla om jag hittar något fint till rummet, så jag kan förnya mig lite. Förkylningen har ju blivit bättre men jag kommer troligen inte att träna i dag heller, hoppas innerligt att jag ska kunna träna på torsdag och fredag men får se jag håller just på att bli friskare då vill jag inte träna så att förkylningen ska börja om igen har ju haft det på hjärat så. I går på kvällen när jag skulle sova möttes jag av en kraftig huvudvärk kändes nästan som att huvudet skulle sprängas tog en panodil & då blev det bättre. Har hostat stor del av morgonen slem typ uhh. Men jag ska krya på mig. Halloween till helgen som sagt. Då blir det troligen Ikea måste även där försöka hitta lite ny indredning till rummet.

kram Melle

måndag 27 oktober 2008

m.elin & madde;*<3

Hej. Nu sitter jag här vid datorn & tråkar , elin & madde gick just. Elin tyckte min header var fin & ville att jag skulle göra en till henne. Vi satt i en halvtimme eller jag satt i en halvtimme och försökte fixa elins bloggblogg.se men elin & madde valde ut texten åde. Då när jag hade fixat klart den då funkade det inte att lägga upp headern. Så då var vi tvugna att göra en ny blogg här på blogspot. Och då fick jag göra en ny header till henne men tillslut så fick jag till det någorulunda elin vart i allfall nöjd!:)
Vi hade i allfall riktigt kul.

kram Melle

Kan det inte bli vintern snart- ge mig snö


Ojoj vad jag längtar till vintern och snön. Och speciellt till jullovet & jul. Men först kan vi gott & väl få njuta av höstlovet. Jag tycker inte att det känns som en riktigt jul utan snö tycker ni det? Dom på vädret har sagt att det kan bli snö. Hoppas då att den snart stannar när den kommer.

I helgen har jag inte gjort något speciellt alls, bara mest varit hemma. Förutom i lördags när vi var i Luleå & sen storheden köpte bara ett minnes kort till mobilen som verkligen behövdes. Trodde att jag höll på att bli frisk men så i morse när jag vakna näsan helt täppt 6 hosta:( det är inte kul alltså, kommer troligen inte att kunna träna i morgon heller:/

I går städade jag mitt rum+ toaletten. Jag försöker ommöblera i mitt rum. Ska troligen åka till Ikea nästa vecka så hoppas man hittar något fint till rummet
. Idag vet jag inte vad jag ska göra men det blir väl att ta det lugnt, måste plugga också till provet som jag egentligen skulle ha haft innan höstlovet måste jag nu ha efter istället. Sen är det ju deckaren i sv som jag också måste ha gjort klar till nästa vecka och så Eng- Australien har i all fall börjat på det nu.
Men jag vet inte hur mycket jag orkar plugga idag får väl se.

/ Melle

lördag 25 oktober 2008

Lördag. - Inte lika mycket blogginlägg.


Lite höstbilder från sthlm

Hej. Nu är det några dagar sen jag skrev. Men det beror också på något. Har varit sjuk sen i Torsdags. Har inte orkat skriva något, legat hemma i sängen två dagar ungefär.
Vet inte om jag kommer orka skriva varje dag längre. Det finns viktigare saker. Kommer hädan efter skriva när jag har tid och ork. Nu har det faktiskt blivit bättre med förkylningen. Men den har satt sig på hjärtat. Igår blev det sämre med förkylningen halsen osv. Men får hoppas att det ordnar sig riktigt bra, så jag blir frisk. En sak som glädjer mig stort är att det är höstlov nu. Ingen skola på ungefär en vecka- SKÖNT! På lovet måste jag plugga på provet, var hemma & sjuk i fredags när det var meningen att jag skulle ha provet. Så jag måste ha det efter lovet i stället. Och kanske måste göra lite andra läxor. Men efter det ska jag bara riktigt koppla av & vila upp mig. Idag har jag varit i luleå både inne i stan & i storheden. Första dagen jag gör något på ett par dagar är ute alltså. Nästa helg blir det troligen Ikea i Haparanda. Halloween nästa helg också. Ska vara med vännerna på lovet också så klart.
Till Vintern ska jag försöka fota en vacker snö bild & göra en ny header.
/ Melle

tisdag 21 oktober 2008

Tisdag- ännu sjukare?

hej. Rätt så okej dag i skolan,förutom att jag är håller på att bli ännu sjukare, så jag ska inte träna idag vill inte bli ännu sjukare- för då kanske jag inte kan vara med & träna på några gånger. Har redan testat det & jag kan säga så mycket att.. det gör jag då inte om! Det roligaste i dag var väl som vanligt Hkn!xD. Gjorde Fisk & potatis & någon sås till-det var ganska gott & det var inte alls svårt att göra.
Nu är det endast 3 skoldagar kvar sen är det helg. Och på måndag böjar höstlovet!:)

Arbeten som ska vara klara före & efter lovet:
  • prov i ljus i No på fredag v.43
  • Sv- skriva klart deckaren till v.43 eller v.45
  • Engelska: Göra klart enskilt/grupparbetet om Australien till v.43 eller v.45
  • Tyska läxa till på torsdag
  • Ma mål+repetiton & diagnos torsdag

I morgon slutar vid 14.00 igen, det blir troligen en plugg dag i morgon- plugga till No provet,sv deckaren, engelskan- australien jobbar och Djur & natur- själv har man ju inte kunnat skriva ut något om arbetsområtdet som jag har eftersom att våran skrivare hemma för tillfället inte fungerar eva-britt har sagt att man kan skicka till henne men när jag har gjort det så säger hon att hon inte fått något:s Sen ska jag nog mest ta det lugnt,kanske se några avsnitt på rederiet!:)

Kram/ Melle

måndag 20 oktober 2008

100 inlägget- Hemma Från Stockholm!

Nu har jag varit hemma i ganska många timmar. Tåget kom till boden vid 06.40. Vaknade av konduktören sa att vi var i boden om en stund. Hade riktigt ont i halsen nu också, riktigt täppt i näsan & en jobbig hosta. Var jätte trött när vi skulle gå upp, men sen när jag väl hade gått upp blev jag hyfsat pigg. Träffade pappi i går på tåget!också!:) han har varit på kurs. Möttes av en kraftig blåst & kyla när man kom till Boden 6 min grader:o Sen träffade jag han igen idag på perrongen. Sen gick vi ut till busshållplatsen & väntade på bussen. Kom hem vid åtta tiden med bussen. Somnade för var grymt trött. Vaknade igen hyfsat utvilad vid tolv tiden. Gick upp åt frukost. Sen läste jag läxor eller skrev mest, har Hk läxa till i morgon att vi ska svara på en massa frågor. Ledig idag- riktigt skönt att inte behöva gå till skolan. Men det varar inte länge för i morgon är det skola som vanligt till fredag sen höstlov i en vecka!:) Längtar riktigt mycket. Det har blivit bättre i halsen nu, men jag tror att det kommer bli lika dåligt som innan på kvällen. Får sen hur jag gör med skolan i morgon beror ju helt på hur jag mår. Men mår jag som nu kan jag nog gå till skolan. Är ju också handbollsträning i morgon som jag vill gå på men det får vi se om jag kan hoppas det. Åt nån kyckling låda till lunch som var riktigt god.
hejdå. Nu ska jag ta & ladda upp lite bilder från Sthlm från helgen på pixbox.
/Melle

Stockholm 16-19 Oktober!:)

Torsdag: Tåget gick från bodens tågstation 22.10. Sov med vican,Malin,Emma bl och Jenny på tåget. Vi hade faktiskt kul!;)

Fredag: Kom tåget fram till Stockholm vid 11.00 så vi fick sova ut den dagen. Sen gick vi till sthlms t-bana och åkte till Horns tull där vi skulle bo. Lämnade väskorna gick och åt lunch rätt så nära vart vi bodden & sen var det shopping i stor staden!;). Det är första gången jag är i Sthlm, eller det är i allfall första gången jag är inne i själva centrum jaja. Vi gick runt på stan i cirka 3h det var nice. Sen gick vi & åt middag. Packa upp allting osv. Spelade King flera timmar idag.

Lördag: Hade vi ingen match förrän 17.00 tiden. Så det var tänkt att vi skulle sova jätte länge. Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. De flesta vaknade vid halv nio. Sen käka vi frukost. Skulle på stan idag också. Men idag var vi inte lika länge men det räkte gått för mig. Hittade en tröja. Och ett par vantar som jag & mallan älskade!;) eller hur mallan?=)
Shoppade till 12.oo någon gång. Åkte hem med t-banan. . De som spela packa, sen for vi till matchen. Första matchen spelade vi jätte bra. Det blev 12-12 mot Guif.Spelade ingentig idag Käka middag på max!;)

Söndag: Sista dagen i Stockholm. Våran match var 09.00 så vi var tvugna att gå upp vid 06.00 inte kul kan jag då säga. Sista matchen var jag med & spela. Den var mot Lidingö vann med 12-11. Var inte med på den matchen.
Sista matchen var mot Bolton vårat spel var inte alls som tidigare menmen, matchen slutade 18-20 till Bolton. Dusha & de. For till skolan packa i hop allt käka pizza. Och for med tåget mot Boden. Fick ritkigt ont i halsen idag, gjorde ont så fort jag svalade osv- jobbigt>_<

Har varit en rolig helg!:) För mig i allfall

torsdag 16 oktober 2008

Packa & klart- Stockholm nästa!:)

Hejdå Boden

Och HEJ Stockholm!:)

Hej. Min rubrik säger allt. När jag kom hem från skolan packade ner det sista och checka av så att jag har med allt & allt är nu med. Har också suttit & tittat på rederiet som gick som en tv serie för många år sen den är faktiskt bra. Om cirka 2h kommer zizzi och hämtar mig. Vet inte än om jag kommer åka med hon eller med mor, det åter står att se. Under den tiden ska jag: dusha/fix,kolla packningen en sista gång. Men jag borde ju hinna. Tåget går 22.10 i kväll & är i stockholm imorgon vid lunch. Kommer hem på måndag är ledig hela den dagen också, så det är ju skönt!:)

Sen tänkte jag berätta lite om dagen idag. Jag och zizzi ledde gympan idag vi hade badminton & pingis och det gick hur bra som helst!;) Och sen gick vi till försvarsmuset och kollade en spionutsällning på försvarmuset med klassen,det var rätt så kul. Efter det följde jag med zizzi hem & där åt vi lunch. nej nu måste jag gå & dusha och fixa allt. Smsa nu!;) Ha nu ett riktigt skön/kul helg, det ska iallfall jag försöka ha!:)

Hejdå! / Melle:)

onsdag 15 oktober 2008

I morgon åker vi!;)


Hejsan. Dagen idag började inte särskilt bra låg i sängen, mobilen ringde som vanligt klickade på snooze sen råka jag stänga av den, låg typ & fortsatte sova. Sen vaknade jag med ett ryck titta på klockan fem över åtta var den, skynda mig svin mycket hann knappt sminka mig. Drack ett fil glas. Var tvungen att cykla pga att bussen redan hade gått. Cyklade hemifrån cirka kvar över åtta. Och var på skolan på tio minuter det gick ganska så snabbt tycker jag. Men cyklade ju också som ett syk för att inte komma för sent.
Jaja nog om det. Väl i skolan kom jag då när det var tre minuter kvar innan soän skulle börja vid hade vikare en som heter Kenneth iallfall är snart klar med Franska revolutionen man fick sitta vart man ville i skolan för han. De flesta sprang ut och då var det bara jag zizzi,joel & dom kvar det var ju egenligen bäst arbetsro i klassrummet när nästan ingen var där. Sista lektionen var språkval alltså tyska vi skulle se klart filmen på smartborden. När vi kom in hade henke nästa fixat klart allt men så kom en kille & snubbla på sladden( från tyska gruppen) och då stängdes allt av, sen när han hade startat datorn i gen kom lisa & råkade göra det igen hahaxp, lyckat!;) Till slut så hämtade han en vanlig tv så såg vi på den. Filmen heter Dom feta åren är förbi, den är väl sådär. Skolan slutade 14.00 jag cyklade till mackans var så himla sugen på en krämbulle & lite godis så köpte det. På vägen hem tog jag en massa kort, tänkte att jag skulle få ta ett par fina höst bilder. For sen till bordforsen & dammen och blev faktiskt riktigt nöjd med bilderna. Kunde nästan inte slita på mig från platsen & kunde inte sluta ta kort. Men det gjorde jag tillslut. När jag kom hem åt jag upp min krämbulle och har sedan dess suttit vid datorn och mest bara tagit det lugnt. Snart blir det mat/plugga. har ingen aning om vad som händer i kväll. Det ända jag vet är att jag ska checka av packlista så att jag har med mig allt till Stockholm.

Sm I Stockholm 16-19 Oktober!:)

tisdag 14 oktober 2008

träning

kom hem från träningen som var över 2h för cirka en timme sen, det var kul & gick bra för mig. Sista träningen inför Sm I stockholm. Nu är jag väldigt trött i kroppen & den måste återhämta sig nu! Är inte så sömning men kommer troligen bli det när jag lägger mig ner.
Godnatt!:)
Stockholm på torsdag med handbollen. LÄNGTAR!:)<3

Tisdag.

woho snart är jag uppe i 100 inlägg. Dagen idag var ganska okej. Det hela började med att jag låg i sängen, mobilen ringde 7.10 det tog ett tag innan jag förståd att den ringde. Iallfall orkade inte gå upp låg och försökte somna om & det gick nästan. Vaknade igen vid tjugo i åtta hade lite brottom skulle göra allt klart till åtta då jag brukar gå ut till bussen. Väl i skolan så började det med ma måste jobba lite i kapp pga sthlm på torsdag, engelska vi håller just nu på med ett grupparbete om Australien jag jobbar med tobbe & zizzi.
Det ska vara klart nästa vecka, om inte då veckan efter lovet.
I Soän håller vi inte på med ngt speciellt typ franska revuouionen. Hk sista timmen vi gjorde nå slags fullkornsbröd det var ganska gott faktiskt. Vid 14.00 slutade vi & pappa kom & hämtade mig sen for vi till banken & fixa en grej. När jag kom hem så satte jag mig vid datorn och tog det lugnt. Det blev hamburgare till middag med pommfrites det gjorde jag. Nu ska jag och vila mig lite och packa till träningen sen.

Min vecka: Idag hadnbollsträning
Onsdag: Plugga till no provet/ hitta på ngt?
Torsdag: Sthlm m.handbollslaget!:) Kommer hem på måndag.

söndag 12 oktober 2008

Helgen



Lite bilder från helgen!;)

hej! Torsdag: Mår bra nu är inte förkyld eller något nu det är väldigt skönt. Idag var det handbollsträning på korpen, slutade skolan vid halvfyra for hem satte mig vid datorn,åt middag, åkte till handbollsträningen dusha, Åkte hem Gick väl bra för mig tror jag, hade mest passningar lite övningar och spel ;)

Fredag: Oj vad tiden går snabbt nu var det 4 dagar sen jag skrev mitt senaste blogg inlägg.
har varit ganska mycket just nu. Hade So/No prov i dag tror det gick hyfsat bra, satsar på vg pluggade riktigt mycket till provet trodde att det skulle vara jätte svårt, men det var inte alls så svårt var ju inte ens med hälften av dom frågorna man pluggat på, det var ju i och försig bra. Sen hade vi innebandy på gympan var faktiskt kul:) När jag kom hem åt jag lite sen tog jag det ganska så lugnt vid datorn. Åt middag, fixade lite till gympan som jag och zizzi`s ska leda på torsdag. Gick till madde var m.hon,amandah,elin,hanna & lina. Sen gick vi till amandah och hade riktigt kul! bästa kvällen på länge!;)<33>

Denna vecka är det tema vecka. Ska typ gå på lite konserter och sånt. Får väl veta mer om det i morgon. Men jag vet inte än om vi har sovmorgon.

onsdag 8 oktober 2008

Till alla mina bloggläsarn



Hej!;)Tisdag: opps skrev inget i går, men hann inte direkt jag kom hem från skolan åt jag lite sen började jag plugga på No/So provet som vi har på fredag. Efter det tog jag det lite lugnt, åt middag. Sen körde mammi mig till hildurs vi skulle spela en träningsmatch mot f95. Var ganska nervis eftersom att jag inte tränat så spec mykcet, men jag tycker dock att det gick bra för mig, vi vann med 37-15 eller ngt sånt, men det spelar ju inte så stor roll var ju bara träning. Sen kom pappi och hämtade mig, for hem,dusha lite plugg/datorn. Sen till kvällsfika fixade jag mig en liten specialarexD potatissallad m.gurka & tomat det var faktiskt rätt gott.



onsdag: Mobilen ringde och väckte mig vid 07.05>_< face="verdana">I morgon blir det en lång dag till halv fyra. Har i allafall ingen läxa till imorgn, okej då men bara matte som jag måste göra klart störa delen av idag.

Nästa vecka är det handbollscup i Sthlm, tror då att jag ska följa dit,men det är inte bestämt än men lutar då att jag ska det!;) så det ska bli kul:)

hmm jag har väl inge mer att säga tror jag .... förutom att jag längtar till fredag pga mobilen;*

hejdå/Melle:))

måndag 6 oktober 2008

Måndag- bloggen uppigad?

Hej. Jag varken hinner eller orkar blogga varje dag pga mycket läxor,tidsbrist. Bloggar när jag orkar och det blir tid över. I allfall som ni kanske har märkt har en del förändrats på bloggen. har tex bytt headern, första gången jag gjorde så är ju inte speciellt svårt men kännde att bloggen behövde en lite ryck upp. Vart faktiskt mycket nöjd. Ska lite senare när jag får tid försöka göra olika mappar och skriva om mer saker än bara skolan, får se mer av det sen troligen. Kan inte göra det nu pga att det är mycket läxor just nu. I veckan är det:



  • Hk läxa
  • So/No prov på fredag
  • Ma- Veckans mål- räkna klart kap 2
  • Sl: Börja på min tjocktröja göra klart innan jul
  • Tk: Inget speciellt håller på med brobygget klart om 2-3 veckor tror jag
  • Handbollsmatch mot f.95
  • Handbollsträning, torsdag 20-21.30
  • Fredag: träning inställd

fredag 3 oktober 2008

Fredag= halvsjuk

Hej. Skolan idag har varit helt okej faktiskt- kort dag idag slutade 14.00. Haha snart kan jag nästan hela fredags schema i huvudet. Fick sluta 25 min tidigare på soän så det var ju skönt. Annars har det väl inte hänt något spec. På gympan hade vi baseball var med på det idag, men sprang dock inte mitt ytterst, hade aldrig orkat det. Efter gympan känndes det konstigt i huvudet och kännde mig varm igen! Typiskt jag som hade tänkt mig att träna i kväll:| Sen sista timmen hade vi läs timme läser en jätte bra bok som heter grymma leken av Celina Ross.Var sen på kiospiraten och köpte lite godis att äta i kvl men mest i morgon. Nu sitter jag vid datorn och kollar runt lite, på andras bloggar & så.
I Bland när jag längtar extra mycket till julen då brular jag läsa julbloggar, ganska intressant faktiskt.

/ Melle