söndag 30 november 2008

Första adevent/ Handboll på björknäs

Tjosan. Vad har ni gjort hittils under första advent då? :) Min dag har i allfall nästan bara handlat om handboll. Vi har varit på björknäs & spela.

Det hela började med att jag vaknade av pappa kring halv åtta. Nu har detta hänt flera gånger, så jag börjar bli ganska less, det handlar om att min mobil väckarklocka som ringer för fullt, & jag ligger bara kvar i sängen & hör inget. Jag hade ställt klockan så det inte skulle bli så stressigt men jag försov mig ju. Men jag hann göra allt på en kvar i allfall.

När jag väl var framme var det match ganska snabbt mot Krocken. Det var Bbk2 som spela den ( jag var i bbk1)
BBK2- HIF 13-13

Sen var det match mot Strömnäs dirket efter då skulle mitt lag spela. Alla kämpade på & vi hade riktigt bra både anfalls & försvarsspel tycker jag. Jag spela största delen av match, och det var svin kul att kunna spela handboll igen!(y)
BBK1- Strömnäs 13- 13

Efter den matchen var det match mot Lillpiteå som BBK2 skulle spela, gick väldigt bra. Jag spelade alltså inte den matchen. Resultatet blev:
BBK2-Lillpiteå 25-15 tror jag.

Sen gick vi till kanslihuset för att äta lunch, det var spaggeti & köttfärsås *mums*

Sen var den sista matchen mot Kiruna Hk. Jag var rätt så taggad till den matchen men blev trött ett tag in på matchen. Men det gick verkligen inte som vi hade tänkt oss. Vi hade som tappat viljan & kämparglöden, även om vi under matchen hade våra ljusa stunder. Som att vi hade "lagt skorna på hyllan" Vi förlorade den, men man lär sig ju av förluster också att kämpa ännu mer till nästa match!:)
BBK1- Kiruna Hk 9-12

I det stora hela tycker jag att det har varit en bra & rolig dag. Är ju ledig nästa helg, så ska bli skönt.

är jätte mätt har verkligen inte orkat äta middag eftersom att jag åt en massa fika & en varm macka. Kanske ändå borde gå snart & försöka äta lite får väl se. Sen ska jag försöka städa & fixa lite i mitt rum.. om jag orkar då;p

Ha en bra fortsättning på första advent!:)
/ Melle

lördag 29 november 2008

Lördag- julstämmnig!(:

Tjosan. Börja känna julstämmningar i luften: Det är ju helt vitt ute. Har bakat pepparkakor blev faktiskt rätt så många & lyssnat på julmusik, sen har det också kommit upp lite juldekorationer. Sen har jag mest suttit vid datorn, och försökt hitta nya avsnitt av andra avenyn, men det tog ett tag innan jag upptäckte att det kommer nya avsnitt först till veckan så då ska jag försöka se dem!(:

Började med att jag vakna gick upp vid 11 tiden. Plocka fram frukost på bordet till familjen.
Åt frukost. Sen började jag ta fram pepparkaksdegen, kavlade ut osv. Resultatet blev iallfall en massa pepparkakor som man kan njuta av sen. Sen har det kommit upp lite juldekorationer när det kommer upp får man ju alltid lite extra julkänslor då.

Min kväll kommer troligen att tillbringas framför datorn & mys framför tvn, kanske ska se någon film beror på. Måste ju gå och lägga mig relativt tidigt så jag orkar upp i morgon.

I morgon är det sammandrag här hemma på Björknäs. Vi ska spela 4 matcher/ 2 matcher per lag. Ska alldra mest troligt vara med då.
Skriver kanske mer i morgon om sammandraget.


Så snart jag orkar & hinner ska jag försöka göra en ny header. Hur den ser ut återstår dock att se för er som läser min blogg.


/ Melle

måndag 24 november 2008

Måndag

hej. Idag har det varit skola.. som vanligt då. Men iallfall, har gjort klart broarna nu i tkn och testade dom min & zizzi´s bro var ju bästxD Redovisade iallfall arbetet om övergödning egentligen var det två till som var i min grupp men jag redovisade helt själv, och det känndes & gick hur bra som helst

Orkar inte skriva upp allt som har hänt idag, blir så enformigt på min blogg då. haha nog för att jag alltid gör det annars då men i all fall, tycker att när alla andra skriver i sin blogg om dagen blir det som mycket mer intersserant!(a)

Då går vi vidare. I morgon är det hälsodag på skolan. Eva sa att vi ska gå till våra vanliga lektioner i morgon, ska först ha fruktstund sen mest bara gå kanske se film. Och sen har vi hk. Slutar efter det. Skolan idag har faktiskt varit ganska nice.

Måste sluta skriva nu. hejdå! Får se om jag hinner skriva i morgon.
har glömt att skriva att det har kommit JÄTTE mycket snö nu är säkert 3dm nu, hoppas att det håller i sig:) tror det är 25 dagar till Jullovet & 30 dagar till Julafton, längtar:D

/ Melle

onsdag 19 november 2008

Längtar till jul


Jag längtar verklingen till jul nu och allt som hör till den!(:
22skoldagar kvar till jullov
29 dagar kvar till jullov
35 dagar kvar till julafton


Onsdag 19/11

hejsan. Dagen började med att jag vakna kring sju gick upp åt frulle. jag går ju upp relativt tidigt men ändå får jag det i bland jätte stressigt till bussen, hur kan det komma sig...?
Antar att det är för när man slappnar av, då glömmer man tiden.
I allfall idag har det väl varit en okej dag. Började med so, har ju egentligen på oss att göra klart fördjupningen till den här fredag, men nu är det flyttat till nästa fredag. Jag som har gjort klart det nu & jobbat flera timmar & skrivit en massa men det är ju bara bra slipper göra det i kväll & i morgon kväll. Sen hade vi sy slöjd jag har nästa sytt klart min huvtröja, den blir faktiskt rätt fin.
Nästa lektion var Noä där har vi också fördjupat oss, och blev indelade i grupper slumvis. Min grupp har gjort klart nu, dock fick man bara använda ett visst antal ord, har tagit hem plancen nu så att jag ska kunna träna, man ska ju typ kunna berätta fritt om det.
Sen hade vi en rejält lång lunch. På tyskan gick vi igenom läxan som vi hade till idag, en massa övningar men fick iallfall sluta en kvart tidigare eller nå, WOHO!

Sen åkte jag till mammas jobb, och sen var det utvecklingssamtal gick jätte bra på det, så det är ju skönt.

Har ingen läxa kvar att göra nu tror jag, förutom lite på nyhetsbevakningen & några matte tal. Det lönar sig verklingen att göra alla läxor i början av veckan. För då slipper amn ju göra dem sen.I morgon är det elevensval jag ska först gå på promenad/jogging fast jag ska dock gå, efter det är det väl lunch sen filmanalys tills vi slutar vid två någon gång


Handbollsträning i morgon, rätt så sen. Men ska bli kul- ingen träning den är tydligen inställd ska se handboll på hildurs i stället.

Skriver kanske i morgon eller någon annan dag.

/ En trött Melle!

måndag 17 november 2008

Måndag- vinterkänslor



Nu skriver jag ett litet snabbt inlägg hinner alltså inte skriva så mycket. Idag direkt när jag kom hem satte jag mig dirket med läxorna, började med tyskan,& gick vidare med matten & sen skrev jag klart soän, så skönt! Slipper göra plugga så mycket i morgon. Har bara nyhetsbivakningen kvar annars har vi nog ingen mer läxa.Inte för att det är kul att göra läxorn.. men nu kan jag ju göra andra saker än BARA plugga.Känner mig stolt över mig själv(a).
I morgon är det någon slags hälso dag, ska bara gå & titta på film, man får såklart inte ta med sig nå godis. Tycker det är så onödigt, eftersom att vi får ju äta det på rasterna annars, så varför inte nu när vi ska se film?!. Aja det är ingen idé att klaga det är ju som det är. Hoppas/tror ju inte att det kommer bli några vanliga lektioner i morgon, förutom hk sista timmen(: I morgon blir det först skolan & hälsodag, slutar två. Efter det blir det hem, kanske luleå fast jag måste ju också börja på nyhetsbevakningen. Borde ju hinna får väl se.. Efter det blir det handbollsträning!:)

Haha det här som skulle bli ett snabbt inläggxD.
Vinterkänslor-Nu börjar det synas att det håller på att bli vinter, kallt flera minus grader & så snö!:) hoppas nu bara att den här snön håller i sig.
Undra om det ens är någon som läser min blogg?xd men jag skriver mest bara för att skriva av mig, men ser dock gärna att ni kommenterar ngt inlägg!(y)

Skriver kanske mer i morgon. Om jag hinner & här tid. Ha det bra så länge!

Kram Melle

söndag 16 november 2008

Söndag & Klart för Steg3



Hejsan. Idag har jag inte så mycket att skriva förutom att jag for med bussen som gick kring åtta från hildurs till kalix och kolla på när tjejerna spelade, dom spelade riktigt bra. Speciellt sista matchen mot Kalix vinst med 20-13, HÄRLIGT spelat,säger jag bara:)Vinst tre matcher i rad. Innebär klart för Steg3!:)
Det var faktiskt värt att gå upp tidigt i dag för att se dom. Hinner inte skriva nå mer idag, skriver mer i morgon när jag har pluggat åde. Saker som jag ska göra & som händer till veckan:


Plugga, skriva klart So arbete till på fredag

Nyhetsbevakning i soän till på fredag

Matte läxa?

Hk läxa

Handbollsträningar tisdag,torsdag,fredag

Elevensval på torsdag(slipper sluta halv fyra!)





Chalalala Bodens Bk<3

torsdag 13 november 2008

Torsdag

Tjo. Har haft ett litet uppehåll från bloggande nu, men som jag skrev tidigare så orkar jag & hinner inte. Men nu bloggar jag ju i alla fall. Idag har vi inte gjort något speciellt på skolan, förutom att vi hade matte prov, tror det kommer gå ganska bra för mig i alf. I kväll blir det i all fall handbolls träningen 20-21.30 det blir min första träning på ett långt tag nu, så det ska bli kul!(: När jag kommer hem från det då ska jag försöka gå och lägga mig ganska snabbt.

I morgon slutar vi två, vet inte än vad jag ska göra med blir väl troligen att ta det lugnt kanske titta på film & bara mysa. .Nu har det börjat bli kallt igen och snö har det kommit tror det kom i natt, hoppas att det håller i sig och kommer ännu mer. Nu måste jag gå & fixa inför träningen
Skriver kanske mer i morgon.


Kram/ Melle

onsdag 12 november 2008

Onsdag 12/11

hej. Jag vet att jag inte har skrivit på en ganska många dagar nu men det är för att jag inte har haft tid eller orkat har faktiskt haft andra saker att tänka på som mina studier osv.
Skriver mer i morgon eller någon annan dag. (:

kram Melle

torsdag 6 november 2008

6 november

Fram på lördagen har molnen och nederbörden nått hela vägen upp till norra Norrland och framförallt norra Lappland och Norrbotten berörs av snöfall under eftermiddagen.

Söder om snön milt och grått med plusgrader men i fjällen kan solen kika fram.

Hittade det på tv4s hemsida. Kommer alltså kanske snö hit!;D

aja då ska jag tänka efter vad jag har gjort idag, juste *snark* är väldigt trött om någon undrar, höll på att somna på ma lektionen idag. Hade redskap på gympan+lite innebandy, sträckte mig typ i bakre låret eller om det är ljumsken men tror inte att det är något som sitter i länge, hoppas då i varje fall det. Gör i allfall väldigt ont kan alltså inte träna i kväll heller. Men i morgon hoppas jag att det har gått över så att jag kan träna. Det var en riktigt jobbig dag idag, sluta som sagt hallv fyra>_< style="font-weight: bold; color: rgb(255, 0, 0);">Krille du är sötast<3

Kram / melle

måndag 3 november 2008

3 november

hejsan. Inatt kändes det som att jag inte sov något alls, kändes som att jag låg vaken hela natten, var jätte trött när jag skulle vakna på morgon, hade lite sovmorgon så fick sova 10 minuter längre än vanligt!(y) i all fall sen när jag hade gått upp tog jag på mig kläderna, gick ut i köket, käkade frukost fixade mig, och sen åkte jag med lokal bussen. En sak som är bra är att jag fyllde på dagarna på mitt busskort i förra veckan, så nu har jag en massa dagar kvar.

Idag gjorde jag noä provet, känndes som att det gick hyfsat bra. Jobbade väldigt mycket i engelskan idag, australien ska ju vara inlämnat på fredag, men jag vill vara ute i god tid.
Deckaren börjar snart att bli klar ska också vara inne på fredag.

Det gör typ inte ont längre i knät, och det innebär troligen träning!(:
Men nu ska jag plugga till hk provet ännu meri kväll vet jag inte vad som händer, troligen ska jag plugga & skriva i engelskan & så hkn.

Kram Melle

söndag 2 november 2008

2 november- hockey:)


Kruttes lag(y)




Dagen började med att jag vaknade kring 10 men jag låg kvar ett tag, men sen gick jag upp vid 10.20, då slog jag på mobilen som hade legat på laddning hela natten, och då såg jag att jag hade fått sms av amandah att jag skulle ringa henne, då gjorde jag det. Sen bestämde vi att vi skulle åka och se när Krutte skulle spela. Först sa elin att hon inte orkade men sen följde hon i all fall:) för det var hennes pappa som sjutsade oss hela tiden.


Sen när vi väl kom till ishallen stod vi mest och pratade. Efter ett tag gick vi och satte oss. Sen kom alla spelarna ut. Första perioden gick och det var dags för paus. Sen andra perioden då tror jag boden ledde men sen kvitterad piteå. Sen var den också slut. När andra perioden var slut var jag extremt sugen på godis, så då gick vi till kiosken. Sen märkte elin & amandah att dom redan hade börjat. Jag ba Okej. Sen skulle jag se när dom skulle gå in. Då tror jag att jag snubblade på amandahs fot och for på mage nerför trappan hela vägen gjorde ont som satan. När jag låg där på backen kom elin & amandah & hjälpte mig upp. Jag var helt varm och hörde knappt vad dom sa. Kunde inte gå heller. Efter kanske 5 minuter kunde jag gå lite försiktigt, och då gick vi upp och satte oss. Jag kännde mig helt konstig var helt yr och de. Var tvungen att ta av mig alla jackor och sånt. Slog mig i båda benen, men mest i högra knät där det gjorde mest ont & gör mest ont. Sen fortsatte vi att kolla på matchen och sen träffa vi Krutte(; Slutresulatet blev lika 6-6. Sen när jag kom hem satte jag mig vid datorn snacka m.lite olika, sen började jag plugga no & sen hk, äntligen jag kan nästa Allt om Noän nu, bara lite som jag inte kan. Och hkn är det heller inte så mycket kvar att lära in Det känns bra!
Men det borde ha gått över till på tisdag. För då SKA jag träna:) Har verklingen saknat att träna!

Det var sista lovdagen idag:( I morgon börjar dom dagliga rutinerna, skolan varje dag i lite mer än en månad sen har vi jullov(:


/ Melle

lördag 1 november 2008

1 november


I går var jag på halloween fest hos Elin.n vi hade kul(: Idag har jag mest varit hemma och tagit det lugnt & sen har jag varit ute och rört på mig lite. Har sett den nya bond filmen Quantum of solace, det var bra förutom att det fanns en del scener som man inte riktigt hängde med speciellt närbilderna, men i det stora hela en mycket välgjord film.

Sammanfattningsvis har jag haft ett bra lov hunnit med att göra en del,men nu är det snart slut:( I morgon är det ju sista lovdagen sen börjar skolan om igen!:/


Men det vi kan trösta oss med är att det sen bara är 1 månad och & en vecka+4 dagar sen har vi jullov som sträcker sig i hela 16 dagar alltså ungefär 2 veckor tror jag då i allfall.Hur har era lov varit?


Saker jag ska göra i morgon:
  • Gå på hockey match m. elin,amandah & några till!(:
  • läsa på hkn och noän
  • Städa mitt rum
  • Fixa i ordning allt jag ska ha på måndag i skolan
Nu börjar det verkligen att bli kallt, när man tittar ut ser man rimfrost på gräset och temperaturen är cirka -8 grader.

Det var allt för idag. Hejdå! // Melle