tisdag 30 september 2008

Tisdag/ höst snart vinter



hej. Inte gjort något speciellt idag. Har äntligen fått veta när vi ska ha provet, och det är en vecka efter att vi har fått boken. Vanligt dag på skolan helt enkelt förutom att vi hade hk sista timmen och vi fjorde köttfärsås och spaggeti *mums* jag tycker att hk är bra dels för att det är gott/kul att laga mat och sen lär man sig att laga mat helt enkelt. När jag kom hem gjorde jag väl inte så mycket väntade på att pappa skulle komma och att vi skulle åka till luleå, pga att som ni säkert vet så köpte vi ett par nya skor till mig (etines) jag var JÄTTE nöjd med dom, men sen efter att jag hade använt dom en dag hade en söm spruckit- dåligt kvalite alltså, men dom var hur sköna som helst och snygga tyckte bara att det var så synd eftersom att jag äntligen hade hittat ett par skor som jag verklingen gillade:/ Menmen sånt är livet. Vi for alltså till luleå och fixade det, sista vi gjorde. Först gick jag i affärer, köpte inget då. Men sen så köpte vi en mössa till mig ganska cool blå svart randig & sen kan man vända på den som blir det som två mössor i en. Var också en sväng på kulturens hus och satt vid datorn och chilla lite. Tränade inte idag var helt slut och det! Men på torsdag ska jag troligen träna!;) Är så nyfiken på vad det ska bli för vinter i år, pga att förra vinter var kanske inget att hurra för? Kollade upp det och ja det ser väl ganska bra ut:) Längtar som tusan till vintern/julen!:) / Melle

söndag 28 september 2008

Söndag+V.40

hejj. Idag vaknade jag kring kvart i tio försökte somna om men det hjälptes inte pga att jag redan hade sovit ut cirka 10timmar så det var skönt att få vakna utvilad. Sen gick jag & satte mig vid datorn. åt frukost, började sen städa mitt rum+köket. Elin.n fråga om jag ville följa på bio vid kanske halv fyra tiden, men eftersom att vi har prov på fredag i No/so Om droger måste läsa väldigt mycket då+ att det var akut att åka till intersport som stängde 15.30. Det gjorde vi också fråga om bbk väskan dom sa att man skulle beställa dom på intersports klubbhus och att man kunde åka dit vilken dag som helst det var ju bra att veta. Vi for sen till ica och köpte mat. När vi kom hem var ju tvungen att sätta mig och läsa om droger och det läste kanske cirka 27 sidor idag och det är ändå inte allt så man kan ju säga att det är en del att läsa. Men en sak förstår jag inte och det är att dom sa att vi skulle ha provet nu på fredag. Men sen på navet står det att en vecka efter att vi hade fått bocken ( allas arbeten samlat) då ska vi ha provet:s fattar inte, men jag läser på sidorna dom har sagt att vi kan läsa på för man vet ju aldrig. Okej nu blev det väldigt mycket om provet men jag kände att jag behövde skriva av mig.
I morgon har vi sovmorgon eller i alfall vissa av oss som inte ska prata med ngn av kontaktlärarna, börja då 09.05 sköönt med sovmorgon!

Nu är det bara 3 veckor kvar till höstlovet eftersom att vecka 40 börjar nu och sen får vi ju lov v.43 på fredag- längar som tusan!<3

Veckan kommer nog se ut som vanligt:
måndag: skolan, läsa till provet+hk-läxan
tisdag: skola/luleå/träning
Onsdag: skolan/ match mo f.93 ( ska troligen bara titta)
Torsdag: Skola/träning
Fredag: skola-prov/träning/ inget planerat
Lördag: Heeelg! Sova ut förhoppningsvis / vet ej
Söndag: Sova/ inget planerat

Det var lite hur min vecka kommer se ut. Skriver nog mer i morgon

Hejdå! / Melle





Nu är det klart denna veckan ska jag få min brors gamla mobil ojojoj vad jag längtar.
har ju glömt att skriva att jag har fått tillbaka min men jag är inte riktigt nöjd med lagningen. Min brors gamla telefon har ju mycket bättre kamera och nu kommer jag äntligen kunna ta fina bilder med mobilen, det är ju bra. Om ni inte har läst mitt tidigare inlägg som jag skrev för några veckor sen kan ni se hur mobilen ser ut. Ovan kommer lite höst/vinter bilder också.



lördag

hejhej. I går så vaknade jag vid kvart i tio försökte somna om men det gick inte eftersom att jag hade sovit ut. Gick upp satte mig och spelade en stund åt frukost 2 mackor med rostbiff & potatissallad och varm chocklad till *mums* det var riktigt gott. Efter det så gick jag och satte mig vid datorn & satt där ganska länge. Åt middag kyckling gryta. Gick sen och satte och myste i soffan med chips & godis, filmen vi såg var morden i midsummer dom är faktiskt bra. har alltså haft en hemma dag egentligen kan det vara skönt ngn dag.

fredag 26 september 2008

Handbollsträning På Bodenarenan



Kom hem från handbollsträning för cirka 1 timme sen. På träningen passade vi mest gjorde lite övningar och spelade lite, vi gjorde också ljugar bänken som vi skulle stå i 2,30min.
Sen kom papi och hämtade mig och då for vi till persien och handlade kebabpizza det var gott. Nu sitter jag vid datorn och snart ska jag kanske cykla till elin och vara m.henne, amandah och madde:)


Fredag

hejsan. Idag har det varit en kort dag hade 5 lektioner slutade klockan 14.00 och de.Hade vikarié idag i sv. På idrotten hade vi fotboll jag gjorde det jag kunde har fortfarande lite ont i ljumsken & så mitt lag vann matchen!;). I kväll är det handbollsträning klockan 17.00-18.00 på Boden Arenan, får se om jag ska på det men det lutar då mot det. Beror ju helt på hur det är i benet ( ljumsken).


ha det bra! / Melle

måndag 22 september 2008

Söndag+Måndag




Nu är sommaren slut, tiden rinner ut hösten är här löven faller, snart kommer kyla och vintern.


hejj. Först tänkte jag skriva lite om vad min söndag handlade om. Fotbollsavslutning på badet först. Badade i cirka 2h 30min. Sen var det buffe fläskfilé o.sv uppe i restauranten det var gott;b
Sen kom mammi och hämtade mig och så for vi vidare till TIP och där skulle vi fika, leka o.s.v. Själva dagen var kul. Men att fotbollen slutar det är förhimla tråkigt!(N) Måndag: Vaknade vid sju tiden men jag var verkligen jätte trött och orkade inte gå upp, men jag vet ju att jag måste gå upp. Gjorde allt det andra och sen sjutsade pappi mig till skolan. Pratade först med Anita som alla kommer göra. Nu börjar jag förstå på tk så det är ju nice. Läxorna i veckan är väl normalt. Eng över 40 glosor igen(n) och ma o.s.v. I det stora hela så tycker jag faktiskt att dagen har gått hyfsat fort så det var skönt. I bland känns det ju som att en skoldag aldrig ska ta slut. I morgon är det frilufsdag på björknäs vi ska ha friidrott får se hur det går. Efter skolan blir det luleå m.pappi ska troligen köpa dom dära skorna:D Senare på kvällen är det handbollsträning. Allt för denna gången. Får se när jag orkar skriva nästa inlägg.

Hejs / Melle

lördag 20 september 2008

Dom här skorna vill jag ha!!<3



Skriv vad du tycker om dom?

luleå m.amandah & madde!<33

hej=) Idag har tillbringat största delen av min dag i luleå m.amandah och madde. Började med att jag vaknade av ngn dröm vid tio tiden. Min mamma sjutsade oss till stan.Vi for till luleå jag amandah och madde. Det första vi gjorde när vi kom fram var att äta på matstället haha=p men vi var alla hungriga. Så vi köpte två kebabtallrikar och delad på dom det var mummsigt;b Efter det gick vi på lite affärer och köpte sen lite godis och en milkshake=d vi hade i alfall riktigt kul;) Ily!<33

Sen har jag väl mest suttit vid datorn, amandah kom hit jag var m.hon åde=) Vi tog en massa bilder.

Allt för i dag / hejs.

I love my friends<33

fredag 19 september 2008

fredag- krasslig

tjena. Äntligen är den efterläktade fredagen hära som vi alla har lägtat efter jag gillar fredagar eftersom nu vet man att man inte behöver gå upp tidigt nästa dag och ingen tjatar på att man måste gå och lägga sig, inte på samma sät i allfall. Dagen idag hände det väl inget speciellt direkt, en valig skoldag helt enkel, Idag orkar jag bara inte ta upp vart ända ämne som vi haft jag tycker det blir lite enformig. Så Idag tänkte jag variera mig lite skriva lite om hur jag mår, känner osv. Okej då ska vi se.

nu sitter jag här lite halvsjuk- vet inte riktigt men jag har nyst väldigt stor del av dagen idag jobbigt kan man ju säga. Har varit lite nervös/orolig hur det egentligen skulle gå på cooper idag pga att jag känner mig sjuk. Men jag försämrade inte min tid någont fick exakt samma, så det var ju bra. Jag trodde att jag skulle få sämre pga förkylningen men så blev det inte. När jag sprang gjorde det ont i benen ,halsen, i större delen av kroppen det gick ganska segt. Ska inte på träningen i kväll vill bli frisk först. Var inte helelr säker på att jag skulle vara med idag, men jag gjorde allt jag kunde prestera i mitt tillståd men jag kännde mig halvkonstig hela tiden.

/ Melle:)

torsdag 18 september 2008

Torsdag- cooper

Hejsan. Nu har jag inte skrivit på två dagar, anledning till det är att vi har haft mycket läxor och att det helt enkelt inte har blivit någon tid över att sitta och blogga. Till idag hade vi alla läxorna eng över 43 glosor, matte- blandade uppg och nån läxa, tyska glosor cirka 15st! jaja nog om läxorna. Idag har vi frästen haft cooper, näst sista lektionen. jag tycker då att jag fick en rätt bra tid ändå, förbättrade den med 9 sekunder från sist vi sprang så det var ju nice(y)

Vi slutade halv fyra idag som vi alltid gör på torsdag. Det är Jobbigt att gå till halv fyra. I morgon har vi cooper igen, just nu känns det som- hur ska jag orka det? är nästa helt slut körd efter idag. Så jag ska inte på träningen i kväll känner att min kropp inte orkar med det blir för mtcket + att vi har träning i morgon också. Ska trolingen på den då beror ju på hur jag känner mig.

Efter maten ska mamma slinga mitt hår, hoppas att det kommer bli bra, jag är inte spec orolig eftersom att hon har gjort det flera gånger innan. Efter det blir det kanske martin & tobbe, & joel! :>


Kram:) / Melinda

tisdag 16 september 2008

Tisdag- första handbollsträning




bild från kalle anka på julafton;p Längtar till vinter & snö!:)

Rubriken säger ju allt vad jag har gjort idag.

Det varit en rätt så kort dag bara 4 lektioner. Har väl inte gjort något spec. idag redovisade vi på soän om doping, det gick bra- gick snabbt också. Sen hade vi eng och lunchrast. Sen hk i 2h vi skulle göra pasta sallad. I kväll är det handbollsträning 19.00-21.00.

Ganska trött efter handbollsträningen, vi passade mest och spelade lite också. Det var ju första gången för mig att träna handboll i år , så det var kul :). I söndags matchen mot kalix ramlade jag rätt på svanskotan, så man kan ju lugnt säga att jag har haft ont i den. Men nu har det släppt lite, men det gör fortfarande ont. I morgon går vi till 14.00 igen, har väl rätt kort dag i morgon med.

Nu sitter jag vid datorn ny duschad och fräsch. Jag har träningsvärk i svanskotan och sen har jag lite ont i huvudet, det känns jätte konstigt att först gör det inte ont alls och sen kommer det som en liten smärta och sen ännu mer smärta- kanske håller på att få huvudvärk? - tror det. Måste dricka mycket för att förebygga.

På torsdag & fredag har vi cooper- lite jobbigt att ha två dagar efter varandra. Plus att vi har handbollsträning torsdag & fredag. Men en sak kan jag ju lugnt säga att jag får iallfall träning.

Frästen är det någon som har märkt att jag längtar till vinter/julen eller?;)

Kram / Melle :)

måndag 15 september 2008

Måndag & julkänslor:)



Bilder från julen 07- Jag längtar till jullovet & till julen:)<3 När jag kollar på dessa bilder får jag julkänslor inom mig. Det är ju snart om några veckor bara 2 månader kvar till jul.

hej. Min måndag har varit helt vanlig kan berätta lite kort vad den har handlat om, hade sovmorgon TILL 09.05. Jag cyklade till skolan var där kanske 15-20 min för tidigt även fast jag cykla kanske fem över halv nio. Jaja okej sen då första lektionen var ma vi har väl någon matte läxa i veckan också men det är inte så farligt mycket. Sen hade vi eng, Tk ( teknink) och vi håller just nu på att försöka kunna rita egna ritningar, i början fattade jag absolut ingeting hur man skulle göra men sen fattade jag tillslut. Okej Vi hade ganska kort lunchrast idag 30 min kanske? Jag och zizzi var hungriga så vi satt i matsalen så vid hade 5-4 min på oss att plocka undan tallrikarna, gå till skåpen hämta grejorna, och sen gå upp till noä salen. Vi kom sprang dit och precis när vi kom stängde dom dörren. Men vi kom iallfall inte försent kom precis i tid oppps;p. Sista lektionen behövde man ju typ inte göra något? sv- och klassråd. Joel informerade typ från elevrådet att några av reglerna kanske skulle ändras tex att man ska få ha mössa inomhus osv. Efter det slutade vi 14.00. Vid 17.00 tiden idag skulle vi samlas vi boden sågen för att plocka skräp med fotbollslaget sista gången för denna säsong! Det var inte alls lika mycket skräp som det var förra gången. Men det är ju aldrig kuul att plocka. Iallfall vi blev rätt så fort klara.
nu ska jag gå och se Poirot hejdå!:) / Melle

söndag 14 september 2008

I love you!<333

Amandah elin nedlund Snälla lämna mig aldrig ni vet att ni beyder jätte mycket för mig och jag är verklingen glad att ni finns här hos mig, snälla glöm aldrig bort mig. Det spelar ingen roll hur långt jag än skriver hära, det går ändå aldrig att förklara hur mycket ni betyder för mig men jag kan säga så mycket att skulle jag mista er då skulle hjärtat brista. Jag hoppas att vi alltid kommer att vara vänner. Ni kan komma till mig om det är nått ni vill prata om. Sen jag hittade er vet jag nu att det finns äkta vänskap. Mitt hjärta är nu helt men skulle ni lämna mig skulle det gå sönder. Ni är mitt ljus på dagen och stjärnorna på natten. Jag tänder ett ljus för varje vänn varje år men det är bara två ljus som fortafarande lyser och det är ni! Alla minnen med er sen Januari 2008 Jag minns Tex första gången jag träffade dig elin på jätte länge, jag kännde nästan dirket att vi skulle bli bra vänner. Vi började prata på msn och sen växte det bara. Denan texten kommer direkt från mitt hjärta, jag hoppas verklingen att ni förstår vad jag försöker säga I love you!<33 <3333333333333333

Ännu mer fotboll:)

hejsan. Idag vaknade jag vid halv tio eftersom att det var samling i trångfors 10.45. I går på matchen fick jag en smäll i slutet innanför straffområdet med det blev frispark det gjorde riktig ont. Så när jag vaknade sprang jag lite försiktigt på knät och det kändes bra. Så då vid halv elva skjutsade mamma mig till TIP. Vi åkte buss till Kalix/ Risögrund. När vi skulle värma upp så känndes det först inget i knät. Jag hade först ont i höger knä. Men sen efter ett tag på uppvärmningen då gjorde det ganska så ont, då tejpade peter mitt knä och då känndes det bättre i det , men efter det då hoppade smärtan över i vänstra knät, då var han tvungen att tejpa det också. Men till slut så löste det sig i allfall. Och så matchen då, i början så ledde vi först med 1-0 sen 2-0 men sen hände nått då gjrode dom två mål och till slut så vann dom med 5-1. Idag fick jag spela mitt mitt och ytter mitt och lite anfall, det var kul!:) Vi spelade bra i början men sen var det som att vi tappade, men jag tyckte ändå att vi Kämpade bra!:) I morgon blir det skolan först. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Blir väl mest att göra läxor , har några läxor Hk och nån mer tror jag.

Hej då! Sovgott:) / Melle

lördag 13 september 2008

Fotbollsmatch på Boden arenan

hejsan. Först vaknade jag vid halv tio men jag orkade bara inte gå upp då.Så jag vaknade kanske vi halv elva igen? Då gick jag upp åt frukost. Packade allt jag skulle ha med mig till matchen. Och sen sjutsade pappa mig till Boden arena. Vi spelade på Boden Arena mot lira bk. Till matchen då, jag var taggad. Jag brukar ju nästan aldrig göra mål, Jag har då iallfall inte gjort nått denan säsong. Förutom idag. Första målet gjorde jag, jätte bra spelat av Zizzi som spelade till lisa och sen sköt jag. De andra målet gjorde zizzi och det tre anna:) Så vi vann med 3-0. Spelet var väl bra. Det viktigaste var att jag tyckte att det var jätte kul att spela. Sen på kvällen så skulle amandah och madde ha fest. Det var kul:) men i slutet blev jag bara sååå trööt! Så jag gick cyklade hem när festen var slut vid 22.00 tiden. Då fixade jag i ordnig allt jag ska ha inför i morgon. Hej då! / melle:)

fredag 12 september 2008

Fredag

tjenare. Det hära blir mitt 73:onde inlägg här på blogspot,undrar hur många jag är uppe i till jul får väl se. I dag har det varit en kort dag slutade 13.50. Dagen började med att jag for till skolan med bussen (som vanligt då). Första lektionen var Sv & på svenskan fick vi för första gången göra något rätt så roligt. Först skulle man dela in sig i grupper & sen skulle alla skriva början på varsin berättelse- man skulle sen skicka runt det, alla skulle skriva på allas. Sen hade vi noä & fortsatte att jobba med doping. Sen skulle vi ha idrott som jag skrev i går så var det baseball idag, jag trodde typ att det skulle vara ganska tråkigt / svårt att ens träffa bollen när nån kastade den till mig. Men det var kul & inte så svårt att träffa bollen. " skryt" men jag fick till ett kanon slag & gjorde nästa en homerun( frivarv alltså)^^. Sen hade vi soä och då gjorde vi klart det, så på tisdag ska vi redovisa det. Ikväll ska jag nog mest chilla kanske skulle vara med amanda & dom!:) får väl se. Ska nog slinga håret i kväll. I morgon har vi match på boden arenan!:)) Höstlov om snart 6 veckor & jullov om snart 14 veckor betydlig längre än det är till höstlovet men hösten brukar ju gå snabbt.
jag längtar till jullovet julen!!! ;]

ha det bra!:) / melle

torsdag 11 september 2008

Torsdag- trött efter en lång dag!

hejsan. Idag har vi haft en lång dag slutade halv fyra ,6 lektioner>_<. Det blev riktigt jobbigt och segt i slutet av dagen. I morgon har vi kanske bara 3-4 lektioner, skönt kan jag då säga! Har nu fått en till eng läxa, i veckan till idag hade vi över 40st glosor:o väldigt kan man alltså säga. Jag tror då att det gick hyfsat bra på det, men när man har så mycket så glömmer man ju en del. Näst sista timmer var idrott vi spelade fotboll på multiarenan jag tror att mitt lag förlorade alla matcher. Var riktigt trött efter skolan när jag kom hem. I kväll har det varit fotbollsträning vi hade mest passningar och de. Och i slutet av träningen spelade vi mot div.5 tror jag då att det var. Träningen gick väl helt okej. Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag faktiskt att vi var lite mer på deras planhalva än dom på våran. Det ska troligen börja en ny tjej i vårat lag som heter Klara och som har bott i Usa tidigare men flyttade runt lite i skåne, och kan svenska, hon verkar jätte glad och trevlig. I morgon slutar vi 14.00- jag har ingen aning än om vad som händer efter skolan. I morgon på idrotten ska vi typ ha baseboll får väl se hur det går. Gick inte på handbollsträning idag det blir helt enkelt för mycket för mig. För att vi har två matcher i helgen lördag+söndag. Nu är jag riktigt trött. Skriver mer i morgon. Det var nog allt för i dag!
Nu ska jag snart sova!

godnatt! :)) / Melle

onsdag 10 september 2008

Onsdag

tjenare. Dagen idag började då med soä, nu har vi delat in oss i grupper och jag ska jobba med zizzi om typ doping arbeterna ska typ redovisas nästa vecka nån gång & vara klara på fredag eller nått sen gick vi upp till datasalen m.jenny. Sen hade vi slöjd, jag hålelr fortfarande på med min kudde. Noä var näst sista lektionen, och då fick vi gå till datasalen igen.

Äntligen lunch tänkte jag var hungrig var väl rätt okej mat nå potatisgratäng eller nått sånt. Sen sista timmen var sråkval med tyskan, ungefär 1 och en halv timmes lektion, det gick väl bra, gjorde inte nått speciellt. En sak som är bra är att de andra språkvalen har börjat få läxor men inte vi :b men vi komemr säkert få i morgon >_<

/ Melle

tisdag 9 september 2008

Tisdag

Hejsan. 07.15 vaknade jag, lite senare pga att min mobil inte ringde;s men sen när jag kollade så hade jag satt den på ljudlös, och på den hära gamla mobilen jag har nu så måste man tydligen ha ljud på. Och eftersom att jag vaknade senare så blev det bråttom, Sen när jag undra vart min nyckel, Fick typ panik . dben var orta letade överallt. Tillslut hittade jag den i alfall. Höll på att söka nyckeln till tio i åtta eller nått och jag hade inte långt tid på mig att göra mig klart. Så min frukost blev ett glas fil m.yougurt, trodde först att det skulle räcka till lunchen, men neej självklart inte jag blev jätte hungrig åde+ jag hade ont i magen jääääätte långt tid efter lunchen också+ att jag mådde inge bra alls nästan lite svimmfärdig då & då:s så jag tränade inte. Rätt så lugn dag idag annars då; började väl med ma sen engelska, soä och hk i två timmar!:) vi skulle göra scoones det var rätt gott faktiskt.

/ melle

måndag 8 september 2008

M. Elin N & amandah :)<33

Kvällen tillbringades först framför datorn, sen var jag tvungen att läsa igen eng läxan nån gång. Sen drog jag direkt till Elin , sen kom Amanda också. Vi var hos elin ett tag sen skulle jag hem och äta & sen så skulle dom hem vid åtta, det var iafall skoj m.er:)<33

Måndag



hej. Idag hade jag & dom som inte stod på listan som ska prata med anita / eva sovmorgon. Vi har börjat med nått nytt att varje måndag så ska tre stycken prata med sina kontaktlärare, om vad vet jag inte riktigt. Men det var skönt att få lite sovmorgon. Jaja I & för sig så sov jag ju bara en halvtimme mer men det känndes & behövdes verklingen att få sova lite längre. Gick och la mig nån gång vid 23 tiden igen. Måste verklingen bli bättre på det ,nu när skolan har dragit i gång. iallafall
Vaknade ju vid halv åtta fixade mig åde, cyklade till skolan, men innan jag bara hade kommit några meter med cyklen,kom jag på att jag hade glömt lite saker inne. hämtade dom & sen cyklade jag iväg. Förra veckan fick vi våran första läxa i eng. Och sen har vi nått som vi ska göra i ma ,annars inge mer.

I kväll vet jag inte riktigt vad som händer; måste plugga på eng läxan hade rätt mycket glorsor åde. Sen blir det väl Amanda E & Elin N!:)<3

ha det/ Melle


söndag 7 september 2008

match mot kiruna 10-0! :)

hejsan. I går kväll gick jag och la mig vid 23.00 tiden. Sen vaknade jag vid 08.30 och var jätte pigg, men jag orkade ändå inte gå upp. Så jag la ner huvudet och försökte somna om, och det gjorde jag också till kvart i elva. Sen åt jag frukost. Då var väl klockan kring tolv tiden då började jag städa, köket och mitt rum. * skryt* duktig som man är så städade jag köket på fredag så jag behövde bara dammsuga idag. Sen åt jag två mackor. Det var match idag samlingen var 13.30. Till machen mot Kiruna; 4-0 stod det i halvlek. Vi spelade rätt så bra tycker jag, men kunde kanske ha varit ännu bättre , men som sagt det räckte till vins med 10-0!:) Jag har inte spelat på nån vecka, och bara tränat en träning innan matchen, så jag är faktiskt nöjd med min prestation, fick spela mest ytter mittfält, och mitt mitt. Det är faktiskt ganska kul:)

Sen kom jag hem tog en varm dusch , om jag nu ska känna efter hur det känns i kroppen så har jag inte ont någon stan, bara lite i svanskotan men det gick nästan helt över efter den varma dushen. Nu till helgen kommer vi ha våra sista matcher för säsongen. Sen kommer det bli avslutning snart.

Min vecka kommer nog vara en ganska vanlig.

måndag: skola
tisdag; skola, fotbollsträning 17.45-19.30
onsdag: skola
torsdag; idrott. fotbollsträning ; 17.45-19.30
fredag; idrott. handbollsträning på bodenarenan
lördag; match:)
söndag; match:)

lördag 6 september 2008

<3333

Jag gick & gick, och tänkte på vad alla fick en vänn att lita, i vått & torrt. Jag trodde nån som du bara fanns i en dröm. Jag har inte haft det lätt blivit sviken , fler gånger än en. Jag har varit rädd att hitta dig. En perfekt,undebar och sann vän. Sen den dagen du kom in i mitt liv har jag kännt att äkta vänskap finns. Att om man vill tror på nått så kan det gå.



Jag blev så glad när du min msn ville ha. Vi börja snacka och sen blev vi vännner en som jag känner som är så bra, just en sån som jag vill ha. Det var inte lätt eftersom depretionen släppt. Du och jag varje dag det är så det ska va.

jag ville känna att nått kunde hända i mitt liv.

Jag har käntt att mycket har då hänt i mitt liv. jag blev så lessen av det att jag trodde att det inte fanns sånna som dig. Jag vill börja om på nytt, få ett sår bli sytt och jag hoppas du förstår att jag mår så bra av dig. TACK FÖR ATT DU FINNS FÖR ATT DU KAN visa mig en väg / ett liv som är mycket bättre än det andra med lögner och svek. Du o amanda har lyst upp mina dagar, gjort mig glad

fast jag varit lessen. Det känndes så bra att en dag få äkta vänner som står vid ens sida i alla lägen. Och jag hoppas verklinge att i förstår vad jag försöker säga i denna dikt det är ; Ända sedan vi har börjat umgås mer o mer har jag kännt att det har hänt massa bra saker. Jag mår Mycket bättre nu Och jag vill aldrig mista er. Mister jag er har jag misst en mycket speciell del av mitt

hjärta och det är er som jag kan lita på till 10000%. Elin allvarligt talat vad skulle jag ha gjort den dära kvällen när jag mådde dåligt och var lessen. TACK för att jag fick prata om det med er.

JAG älskar er Elin nedlund och amanda eriksson Pasma<333

fredag 5 september 2008



Längtar till i veckan eller om nån vecka. Pga denna . se ovan:)



tjena det blev ingen handbolls träning för mig idag, har för ont. I kväll har jag mest suttit vid datorn, pratat med massa folk. Och sen har jag hunnit ladda ner en massa bra låtar från frizon.info & musikzon.info är väldigt nöjd faktiskt! I morgon blir det nog mest att ta det lugnt vara hemma åde.

träningvärk + Boden i rörelse


Vi har lämnat in min mobil på lagning för kanske 10 dagar sen, men den är fortfarande inte klar, har varit utan den mer än en vecka nu! Jag fick just veta att dom inte har lämnat in den på lagning utan att mobilen är på väg att lämnas in, så jag får vänta 2 veckor till eller mer! >_<


hej. Ja jag vet att jag inte har skrivit hära har helt enkelt inte haft tid över. Tiden har i stället gått åt till att plugga och vara. kompisar. Nu till vad jag har gjort idag; Jag vaknade av klockan men orkade bara inte gå upp så låg kvar i sängen några minuter, sen när jag gick upp känder jag att jag var jätte stel i benen spec i ljumskarna. Så som ni säkert vet är det boden i rörelse idag, och vi skulle gå 10km- 1 mil. Det var jätte jobbigt, spec pga all träningsverk jag har.
Får se hur jag gör i kväll med handbollsträningen, vet inte om jag ska på den - det får jag se.



torsdag 4 september 2008




tja. Det började med att jag tog bussen till skolan. Gick till gitarren för att spela. Sen gick jag till bilden. Två dålig orsaker med att ha gitarr lektion på torsdag är att jag missar Bilden i 20 min & det är typ den näst roligaste lektionen+ att vi har gympa på torsdag blir extra mycket att ta med .Hade massa andra lektioner men jag orkar inte skriva alla här.Näst sista lektionen
hade vi idrott, tidigare sa dom att vi skulle ha inne gympa, tror ni det var det då? - nej sjävklart inte, när jag hade tagit med mig inne kläder o allt! Vi spelade brännboll mitt lag förlorade.

Sen var det tyska, vi gjorde bara 2 grejer sen slutade vi.


/ Hejs MELLE

onsdag 3 september 2008

skolfoto

tjenare. Idag har vi inte gjort något speciellt på skolan. hade soä som första ämnet. Sen hade vi syslöjd, jag ska sy en kudde med mitt namn på!:b jaja sen hade vi noä och sista lektionen var språkval. Men eftersom att vi hade skolfoto i dag så då missade jag 30 min av tyskan och behövde bara ha språkval i 50 min i stället för 1h 10min haha^^. Det var nog allt för idag.

/ Melinda

tisdag 2 september 2008

hejsan. Idag började dagen som vanligt med skolan. Matte var första lektionen sen hade vi soä och jag tror vi skulle räkna upp olika droger ( just nu jobbar vi om droger i soä och noä) okej hmm sen hade vi engelska och fick nå blad. Efter det var det lunch. Sen Hk i 2 timmar.

Idag hade vi match, jag kunde inte vara med på den eftersom jag fortfarande inte är frisk!://.

måndag 1 september 2008

Skolan


hm då ska vi se vad jag har gjort idag på skolan. Första lektionen så gick vi igenom vad vi skulle göra i veckan vi hade planering, sen matte gick segt idag att komma i gång det gjorde jag aldrig riktigt aja. Sen hade vi eng å gick igenom mål att sträva mot igen. . Sen var det teknik, vi skulle bygga ett torn av papper så högt som möjligt som skulle kunna ha tre sudd på sig ( man fick tre papper var ) Jag jobba med zizzi, det gick skit bra för oss våran tog typ alla sudd!;p fast den bara skulle ta 3 och vara så lång som möjligt så gjorde vi stabila stefan i stället HAHA! Hade bara en halvtimmes lunch idag Sen Noä och idag skulle vi bestämma vad vi ville jobba med typ biologi /kemi / fysik - nästan alla ville jobba om biologi först ( om droger ) så då blev det så. Sen hade vi sv och hade klassråd sen slutade vi. jag mådde bättre idag. Men är fortfarande krasslig. Hoppas jag kan vara med på matchen i morgon:))) jag tror då det om jag inte blir som jag var i går!:(-
Frästen i morgon har vi hk :))

Jag kan ju lite kort berätta om min vecka som kommer ;

tisdag ; team 49 imorfmation
match mot LSK , kom och titta? ;)

onsdag; skolfoto


torsdag ; träning
fredag ; handbollsträning

lördag ; vet jag inte , om det inte är något med handboll / fotbollen match eller ngt. söndag ; fotbollsträning :))