söndag 17 augusti 2008

Lilla vm






bilder från luleåspelen

Lördag 6 aug: Idag vaknade jag kring halv tolv för jag orkade inte gå upp när mobilen väckte mig vid halv tio, sen var det match i trångfors 15.00, åkte dit vi skulle spela våran första match mot bergnäset förs ledde vi men sen gjorde dom två mål och vann med 2-1, vi hade stor del av matchen.


Andra matchen skulle vi spela på boden arenan gräset där är riktigt skönt men när man har spelat där länge blir det som att benen blir helt konstifa, ialfall vi skulle möta munkssund och vi hade största delen av matchen, då stod det 0-0. och blev straffar vi vann med 4-2!=) I morgon blir det simfinal mot notviken på Boden arenan i gen:)

Söndag: I dag var jag tvungen att vakna vid kvart i sju tiden för att vi hade match 08.30 på boden arean mot notviken. Jag somnade först nån timme sen vaknade jag vid halv tre och kunde inte sova >_<, till slut somnade jag i allfall. Sov då dock bara kanske 3-4 timmar den natten!. Vaknade hade ont i bakre låret men spelade och det gick bra trots smärtan. Till matchen vi spelade riktigt bra och fint spel, men domaren var väldigt dålig, När dom kallade oss massa fula ord så sa gunnar till lite senare att du blåser väl för könsord och svordomar, och han låsades inte om något och sa bara : joo, men jag har inte hört några:s! Det är för jäkla dåligt stil och dessutom var det någon förälder från deras lag som skrev massa saker till domarn:s Efter 50 minuters spel stod det 0-0. Och då blev det förlägning, när det bara var nån minut kvar gjorde vi mål lisa hansson!:) men sen när det bara var kanske 30 sekunder kvar så fick dom friläge och ullis sprang ut och dom krockade och deras spelar låg där och det såg ut som att hon egenligen inte hade så ont som hon visade ( alltså bara lite) Domarn blåste ganska så sent och sen fick ullis rött kort!:s :o då fick dom självklart frispark och gör mål. Sen blev det straffar och vi förlorade med 5-4, alla var besvikna för att vi inte vann. Och arga på domarna som dömde helt konstiga och dessutom skrek till våra tränare för att dom gick ut på plan för att prata med oss+ att om dom gjorde det i gen så skulle dom var tvungna att gå från plan helt ofta man gör så en domare ska ju hålla sig lugn inte hetsa upp sig om det inte behövs!:o

3-4 pris skulle vi spela mot assi if i trångfors, jag själv kunde inte spela pga en rejäl jäkla sträkning i bakre låret har ju kännt av där innan också men värklingen inte så här:o for dit och kollade. Jag och jenka var skadade. Sara och Ida var småskade. Först fick vi in ett mål sen fick dom ett och sen ett till. Men vi spelade väldligt bra, hade ganska mycket chanser men fick bara inte riktigt in den, vi förlorade med 2-1. Vi kom fyra av 20lag. Och är nu fyra i Norbotten det är ju inte precis dåligt heller.

Bra spelat i helgen tjejer!(:

laddar upp bilder från lilla vm sen:)

Inga kommentarer: