söndag 30 november 2008

Första adevent/ Handboll på björknäs

Tjosan. Vad har ni gjort hittils under första advent då? :) Min dag har i allfall nästan bara handlat om handboll. Vi har varit på björknäs & spela.

Det hela började med att jag vaknade av pappa kring halv åtta. Nu har detta hänt flera gånger, så jag börjar bli ganska less, det handlar om att min mobil väckarklocka som ringer för fullt, & jag ligger bara kvar i sängen & hör inget. Jag hade ställt klockan så det inte skulle bli så stressigt men jag försov mig ju. Men jag hann göra allt på en kvar i allfall.

När jag väl var framme var det match ganska snabbt mot Krocken. Det var Bbk2 som spela den ( jag var i bbk1)
BBK2- HIF 13-13

Sen var det match mot Strömnäs dirket efter då skulle mitt lag spela. Alla kämpade på & vi hade riktigt bra både anfalls & försvarsspel tycker jag. Jag spela största delen av match, och det var svin kul att kunna spela handboll igen!(y)
BBK1- Strömnäs 13- 13

Efter den matchen var det match mot Lillpiteå som BBK2 skulle spela, gick väldigt bra. Jag spelade alltså inte den matchen. Resultatet blev:
BBK2-Lillpiteå 25-15 tror jag.

Sen gick vi till kanslihuset för att äta lunch, det var spaggeti & köttfärsås *mums*

Sen var den sista matchen mot Kiruna Hk. Jag var rätt så taggad till den matchen men blev trött ett tag in på matchen. Men det gick verkligen inte som vi hade tänkt oss. Vi hade som tappat viljan & kämparglöden, även om vi under matchen hade våra ljusa stunder. Som att vi hade "lagt skorna på hyllan" Vi förlorade den, men man lär sig ju av förluster också att kämpa ännu mer till nästa match!:)
BBK1- Kiruna Hk 9-12

I det stora hela tycker jag att det har varit en bra & rolig dag. Är ju ledig nästa helg, så ska bli skönt.

är jätte mätt har verkligen inte orkat äta middag eftersom att jag åt en massa fika & en varm macka. Kanske ändå borde gå snart & försöka äta lite får väl se. Sen ska jag försöka städa & fixa lite i mitt rum.. om jag orkar då;p

Ha en bra fortsättning på första advent!:)
/ Melle

Inga kommentarer: