måndag 1 december 2008

Måndag

Hejsan. Första december idag & det börjar närma sig den stora dagen.. JULAFTON mer & mer(:

Idag vaknade jag första dagen på länge i tid av mig själv. Det var för att jag hade ställt både vanliga väckarklockan+ min mobil. Aja när jag hade vaknat där kring 10 över sju, gick ja upp & kolla lite på tv en liten stund. Sen gick jag & åt frukost. Sen var det att gå ut till bussen, ovanligt? - onej men skriver det i alf!;p

Sen när jag var i skolan hade vi först planering klassråd tog inte upp något speceillt. Jag har tagit upp( sagt till joel) att jag tycker att dom ska köpa & sätta upp en STOR klocka i matsalen, så att man ser vad klockan är , alt att dom flyttar den lilla klockan som redan finns i matsalen så att alla kan se den & det verkar som att rektorn tycker att det är en bra idé, så det kanske blir av , tog upp det pga att det är rätt så störande att dom inte flyttar den så att man ser vad klockan är, nu ser man ju inte vad den är. Men tidigare när joel sa det i elevrådet då sa dom bara att : dom flesta har ju ändå mobiler som dom kan se vad klockan. Men menar dom då att det är helt meningslöst att flytta den då så att man ser vad klockan är om dom nu vill ha en i matsalen?
Aja det kommer ju troligtvis bli bra så det är ju bra! (:
Kännde att jag behövde skriva av mig lite om det.

Sen var det matte. Kollade i matte planeringen i går och såg att det stod att vi skulle ha prov på höstermines kapitell. Seriöööst tänkte jag. Det är ju cirka 5 kapitell. Men stefan sa att vi inte skulle ha något, inte den här terminen i alfall för att våran klass ligger lite efter i planeringen. Nu vet jag det i alfall.

I soän har vi vallt ett eget ämne att fördjupa oss i som ska redovisas på onsdag i typ ring eller stå där framme får typ välja.

Engelska äre väl nå blad+ glosor m.m.

/ Melle

Inga kommentarer: