tisdag 2 december 2008

Tisdag/ snart är julen här!






13 skoldagar kvar till jullovet!
17 dagar kvar till jullovet!
22 dagar kvar till julafton!(:







Tjenare. Idag har det varit en väldigt kort/ bra dag för mig. Vad duktig jag känner mig nu när jag har skrivit så mycket dom senaste dagarna(a)

Vaknade vid vanlig tid, tv osv. I skolan: Stefan var inte på skolan sa eva-britt. Då kom det för några sekunder en känsla av att jag inte skulle hinna göra kapitlena som ska göras i veckan men min andra tanke var att vi skulle få hål.


När alla hade ställt in sig på det så kom eva-britt & sa. Jag ska vara med er på matten istället för stefan. Nog för att jag inte gillar att ha håltimme så mycket då pga att det inte finns något att komma eller göra. Åhh men blev ändå litet smått iritterad på att hon alltid ska ta alla lektioner. Haha fast egenltigen var det ju rätt bra! För mig åtminstonde slipper räkna så mycket hemma så det är fifty/fifty! xD


Sen var det soä & som jag har skrivit tidigare så ska vi redovisa våra fördjupningsarbeten i morogon. Idag röstade vi i klassen om hur folk ville göra. Det ena alternativet är att redovisa i en ring ( ungefär sitta & berätta kortfattat om vad man har jobbat om). Andra alternativet är att redvovisa där framme ( för att träna sig). I och försig är det ju bra, men jag känner att vi har ju redovisat så mycket nu senaste tiden, så ska nog ta andra alternativet. De flesta vill dock också redovisa i en ring.


Var tvungen att gå dirket när soän sluta för att jag skulle till tandspecielisten idag. Och det är tydligen så att dom bara kommer hit väldigt sällan( är alltså extra viktigt att man går dit då)


Men for först på max med pappi & åt ett skorvmål m.plusmeny *mums*. Sen for vi till tandläkaren.


Sen när jag kom tbx till skolan var det hk som gällde. Kom bara 5 minuter sent så hann med rätt så mycket av genomgången i allfall, vilket jag inte trodde. Vi gjorde lussebullar. Det var kul att få lära sig göra lussebullar, kan nästan hela receptet nu * " skryt"* haha. Sen så kom pappa och hämta mig i gen, och så var det mot luleå. Har fått en mig en ny jacka som är jätte varm & skönt, I love it!;*


Och nu sitter jag på kulturenshus & skriver. Har ju match idag, men jag har kännt mig rätt så hängig & trött & så kanske håller på att bli sjuk igen? ;/ Ska i allfall inte vara med ikväll. Måste också skriva klart & träna på & redovisa, kan typ ingenting, och vi ska redovisa det i morgon.


Har alltså bara varit med på 3 lektioner idag, snacka om skönt!

/ Melle

Inga kommentarer: